در حال حاضر ۳۰ درصد درآمد یک نیروی کار به عنوان بیمه باید پرداخت شود. اگر همین هزینه برای کارفرما ۵۰ درصد کاهش پیدا کند می تواند تعداد نیروی کار خودش را افزایش داده و از این طریق تولید خودشان را افزایش دهند. چون به هرحال تولیدکننده و کارخانه دار هم به دنبال کسب سود بوده و اگر سود داشته باشند می توانند تولید خودشان را افزایش دهند.

در چند سال گذشته میزان تولیدات ما به یک سوم کاهش یافته است/ با انرژی گران نمی توان با کالاهای مشابه خارجی رقابت کرد

اختصاصی قدس آنلاین- احمد رحمانی رئیس اتحادیه چینی، بلور و لوستر با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به قدس آنلاین گفت: امروزه در بحث تولید رقابت در قیمت و کیفیت اهرم های پیشرفت در بازار به شمار می روند. ضمن اینکه شما نمی توانید موضوع تقاضا را نیز نادیده بگیرید و تنها به اتکای یک نوع کالا یا تفکر بخواهید بازار را در اختیار خود قرار دهید. وی در ادامه افزود: اگر در بحث عرضه و تقاضا بالانس برقرار شود مسلما می توان جلوی خیلی از معضلات بازار مانند قاچاق کالا و قیمت های کاذب را گرفت.  
رحمانی با اشاره به کیفیت محصولات ایرانی خاطرنشان کرد: محصولات کارخانه های ما با کالاهای مشابه کشورهایی مانند ژاپن و آلمان برابری کرده و قابل رقابت است اما آنچه تولید کننده ما را از این رقابت خارج و تولیداتش را به حدود یک سوم کاهش داده است مسئله قیمت تمام شده است. این فعال صنفی تصریح کرد: برای مثال انرژی که در اختیار تولید کننده  ایرانی قرار دارد انرژی ارزانی نبوده و ما نمی توانیم در بازارهای جهانی مانور زیادی داشته باشیم. وی با اشاره به حمایت های دولت چین از تولید کننده داخلی افزود: در همین چین در برخی از  مواقع قیمت کالاهای تولید شده به صورت سر به سر برای صادرات فروخته می شود چرا که دولت حدود ۸ درصد یارانه یا مشوق صادراتی به تولید کننده می دهد که همین برای تولید کنندگان ایجاد انگیزه می کند.   رئیس اتحادیه چینی، بلور و لوستر خاطرنشان کرد: هیچ کدام از کارخانه های صنف ما مانند کارخانه چینی، بلور، لوستر به کمک های مالی دولت نیازی ندارند بلکه فقط به حمایت دولت از طریق در اختیار گذاشتن انرژی ارزان، وضعیت بیمه، مالیات ارزش افزوده و ... نیاز دارند. رحمانی ادامه داد: مثلا درباره موضوع مالیات بر ارزش افزوده که کار کاملا درست و موجهی است و حدود ۳۰ سال پیش در آمریکا آغاز شده است طوری است که وقتی یک پیراهن می خریدید مصرف کننده نهایی باید ۲۰ تا ۳۰ سنت مالیات بر ارزش افزوده پر

داخت کند اما در حال حاضر فقط تولید کننده ما این ارزش افزوده را پرداخت می کند.  
رحمانی درباره سهم کالاهای خارجی در بازار تصریح کرد: درحال حاضر چیزی بیش از ۵۰ درصد بازار در اختیار کالاهای خارجی است در حالیکه می توان تمام این واردات را با کیفیت بهتر در داخل کشور تولید کرد ضمن اینکه محصولات ساخت داخل علاوه بر کیفیت بالا دارای گارانتی نیز هستند. این فعال صنفی افزود: البته قیمت محصولات ما بالاتر از قیمت کالاهای مشابه وارداتی است اگر چه این محصولات تعرفه گمرکی می دهند اما در نهایت میبینیم سرویسی که از چین وارد می شود با محاسبه هزینه کشتیرانی و تعرفه گمرکی باز هم از سرویس تولید شده در ایران ارزان تر است. رئیس اتحادیه چینی، بلور و لوستر اظهار داشت: مشکل اصلی در صنف ما در ورود کالاهای خارجی به بازار موضوع قیمت تمام شده است. چون در قیمت تمام شده بسیاری از عوامل مانند مالیات، بیمه، انرژی، تسهیلات گران قیمت و... تاثیر گذار است. ضمن اینکه نیروی کار نیز انتظارات و توقعاتی دارد که اگرچه به حق است اما کارخانه دار توان ارائه این سرویس دهی به نیروی کار خود ندارد بنابراین شروع به تعدیل نیروی کار خود می کند.  
وی خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال و جلوگیری از واردات باید بر اساس عرضه و تقاضا عمل شود چرا که کسی که کارش قاچاق است توجهی به حیثیت ملی و منافع ملی نداشته و موضوع اشتغال برایش اهمیتی ندارد بلکه صرفا خودش را در نظر می گیرد یعنی اگر اقدامی برایش توجیه اقتصادی داشته باشد هر ریسکی را می پذیرد ولی اگر عرضه و تقاضا بالانس داشته باشد و قیمت متعارف باشد. ایجاد اشتغال کردن بسیار ساده است.
 رحمانی در خاتمه با اشاره به لزوم حمایت دولت از تولید کنندگان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد درآمد یک نیروی کار به عنوان بیمه باید پرداخت شود. اگر همین هزینه برای کارفرما ۵۰ درصد کاهش پیدا کند می تواند تعداد نیروی کار خودش را افزایش داده و از این طریق تولید خودشان را افزایش دهند. چون به هرحال تولیدکننده و کارخانه دار هم به دنبال کسب سود بوده و اگر سود داشته باشند می توانند تولید خودشان را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.