رشت - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح صنعتی تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی نشاسته‌ای با ظرفیت ۱۰ هزار تن در این استان خبر داد.

ارائه طرح تولید ظروف یک‌بار مصرف نشاسته‌ای در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی صنعت و معدن ،علی منتظری با اشاره به اینکه صنعت و معدن گیلان دارای پیشینه‌ای تاریخی است اظهار کرد: ۱۲۰ سال قبل طبق اسناد و مدارک موجود عصر جدید صنعت استان با احداث کارخانه ابریشم‌کشی در رشت آغاز شده است.

وی ادامه داد: صنعت گیلان به مرور با تکیه بر مزیت‌های طبیعی به‌ویژه کشاورزی در زمینه ابریشم‌کشی، چای، کنف، برنج، زیتون و نساجی گسترش پیدا کرده و اکنون واحدهای متعددی در صنایع دارویی، فولادی، محصولات کانی غیر فلزی، بهداشتی، الکترونیک، غذایی، آشامیدنی و سلولزی در استان احداث شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح صنعتی تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی نشاسته‌ای با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن در این استان ارائه شده است، تصریح کرد: جایگزینی با ظرف‌های پلاستیکی به منظور افزایش سلامتی دلیل ارائه طرح مذکور است.

منتظری به اجرای طرح مذکور در شهرک صنعتی صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: استفاده از مزایای شهرک‌ها دلیل ارائه طرح صنعتی تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی در شهرک مذکور است.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه نشاسته ذرت، مواد پلی‌اتیلنی، سوربیتل و سایر مواد تولید ظروف یک‌بار مصرف نشاسته‌ای در داخل کشور وجود دارد، بیان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا از اهداف صادراتی محصول مذکور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.