دونده ملی پوش ایران ابراز امیدواری کرد با تمریناتی که انجام می دهد خیلی زود به رکورد عالی برسد.

گزارشی از تمرینات سریع ترین مرد ایران در استادیوم امام رضا(ع)

قدس آنلاین - گروه ورزشی - هاشم رسائی فر: اگر همه افتخارات چند سال اخیر حسن تفتیان را که کنار بگذاریم و فقط بخواهیم مهمترین و با ارزش ترین آنها را انتخاب کنیم قطعا راه یابی به نیمه نهایی المپیک و دویدن کنار دوندگان بزرگ دنیا آن هم به عنوان اولین ایرانی ، افتخاری ستودنی است که به نظر می رسد حالا حالاها کسی نتواند تکرارش کند مگر خودش.

سریعترین مرد ایران برای اینکه بازهم تکرار کند افتخاراتش را و صعود کند در بین بهترین های سرعت دنیا، از ریو برنگشته برنامه هایش را تقدیم فدراسیون دوومیدانی کرد. اولین گام مذاکره با یک مربی با کلاس جهانی بود که بتواند از اینجا به بعد تفتیان را در جمع بهترین های مواد سرعت دنیا بالا بکشد. اونتانن فرانسوی گزینه مد نظر تفتیان و فدراسیون دوومیدانی بود که بعد از مذاکرات اولیه قبول کرد تا سریعترین مرد ایران را مربیگری کند. اونتانن اما نمی توانست در ایران حاضر شود برای همین قرار شد تا تفتیان به فرانسه سفر کند و تمریناتش را آنجا پی بگیرد. تفتیان 10 هفته ای در پاریس تمرین کرد که هم خودش و هم اونتانن از این تمرینات رضایت داشتند. تمدید نشدن ویزا مشکلی شد تا تفتیان به ایران برگردد. اما تمرین در ایران هم به دور از مربی بود و هم محلی که بشود با امکانات مناسب و شرایطی خوب میزبان سریع ترین مرد ایران باشد کم پیدا 
می شد.
 وقتی به تفتیان پیشنهاد شد که تمریناتش در ایران را می تواند در مشهد پیگیری کند ابتدا تصور می کرد باید در شرایط و پیست معمولی بدود اما صحبت از پیست ورزشگاه تازه تأسیس امام رضا(ع) که شد همه چیز فرق کرد.

* اولین دونده در ورزشگاه امام رضا(ع) 
دوشنبه ساعت 5 بعد از ظهر اولین تمرین سریع ترین مرد ایران قرار بود در ورزشگاه امام رضا(ع) آغاز شود چند دقیقه ای از او زودتر به محل تمرین رسیده بودیم تفتیان با پدرش که با  لهجه شیرین تربتی صحبت می کرد وارد مجموعه شد. باهماهنگی و راهنمایی دوستان خوبمان در تربیت بدنی آستان قدس رضوی وارد ورزشگاه امام رضا(ع) شدیم. «آمدیم خارج! »اولین عکس العمل سریع ترین مرد ایران این بود بعد از دیدن ورزشگاه. خودش می گفت اولین بار است که اینچنین ورزشگاهی با این امکانات در ایران می بینم.همه چیز اینجا در حد عالی است قبلا عکس هایش را دیده بودم حدس می زدم باید خوب باشد اما نه تا این حد! عکس های ورزشگاه را حتما برای مربی ام می فرستم و کلی پز میدهم که اینجا کشور و استان ما هست! قطعا اگر این چنین امکاناتی در کشور ما وجود داشته باشد تفتیان های زیادی می توانند در دوومیدانی ایران رشد پیدا کنند.

* شرایط متفاوت
گویا حسن تفتیان تا اینجا از شرایطی که دارد رضایت کامل دارد او به برنامه ریزی خوبی که بعد از المپیک برایش توسط فدراسیون شده و اینکه مربی را برایش استخدام کرده اند که از شناخته شده های دنیای دوومیدانی است اشاره می کند که همه این ها اتفاقات خوبی است که بعد از المپیک برای این دونده خراسانی افتاده تا او با رضایت و انگیزه بیشتر تمریناتش را دنبال کند. «بعد از المپیک کار حرفه ای خوبی انجام شد مثل همه حرفه ای های دوومیدانی دنیا. آن هم برنامه ریزی برای 4 سال آینده و موفقیت در المپیک پیش رو. امیدوارم به هدفی که داریم برسیم. مربی که گفته المپیک بعد می تواند المپیک من باشد.انشاالله که در توکیو درخشان تر از ریو ظاهر شوم.»

* خیلی زود زیر 10
 اینکه چه دونده ای از ایران بتواند زمان زیر 10 ثانیه را در 100 متر ثبت کند خودش افتخار بزرگ دیگری است که خیلی ها منتظرند تا ببینند تفتیان با ثبت این زمان خواهد توانست باز هم سریعترین مرد ایران باقی بماند؟ الان که شرایط تا حدود زیادی فراهم شده و برنامه ریزی خوبی هم در پیش هست شاید این اتفاق به زودی بیفتد. حسن تفتیان هم با این موضوع موافق است.« مربی ام حرف قشنگی می زند می گوید ما حرفه ای هستیم و داریم به بهترین شکل ممکن برنامه هایمان را انجام 
می دهیم و قطعا به نتیجه خواهیم رسید  من هم با این حرف موافقم اما این را هم نباید فراموش کرد رکورد روز مسابقه ثبت می شود و بستگی دارد آن روز شرایط جوی چگونه باشد؟ روز روزه حسن تفتیان باشد یا نه اما با این وجود من فکر می کنم با توجه به تمریناتی که دارم رسیدن به رکورد زیر 10 ثانیه خیلی زود اتفاق خواهد افتاد.»

* خراسانی ام
در نبود حسن تفتیان در ایران خبری منتشر شد که برای دوومیدانی خراسان رضوی نگران کننده بود و آن هم حضور این دونده در مسابقات رسمی به نمایندگی از استان خوزستان! این یعنی خوزستانی ها پیشنهاداتی به او دادند مبنی بر حضورش در میادین به نام یک ورزشکار از این استان. خودش که از این اتفاق چندان خوشحال به نظر نمی رسد. «من خیلی در جریان نیستم در غیاب من گویا مسئولان خوزستانی با برادرم صحبت کردند و پیشنهاداتی هم دادند اما در جلسه ای با مسئولان استان خراسان رضوی و نماینده شهرمان صحبت هایی مبنی بر حمایتشان شده که فعلا مورد خوزستان را منتفی نموده است.این را هم بگویم هر جا که باشم خراسانی ام.»

* کنترل از راه دور
تمرینات تفتیان که استارت می خورد همه چیز از همان ابتدا با برنامه ای که مربی فرانسوی اش داده چک می شود. اونتانن اگرچه در ایران کنار او نیست اما همه چیز طبق برنامه و اصولی پیش می رود .حضور در رقابت های کشورهای اسلامی در باکو اولین میدان حسن تفتیان خواهد بود و بعد باید منتظر باشیم تا او را در قهرمانی آسیا ببینیم. شاید یکی از این در میدان رکورد زیر 10 ثانیه تفتیان را به خودش دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.