بجنورد- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: در راستای خدمت رسانی به روستائیان و کشاورزان استانی، در سال ۹۵ مقدار ۴۱ هزار و ۴۶۷ تن انواع نهاده های دامی توسط شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی بین دامداران استان توزیع شده است.

تعاون روستایی ۴۱ هزار و ۴۶۷ تن نهاده دامی در خراسان شمالی توزیع کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خراسان شمالی، ایرج ناصری مقدم اظهار کرد: این مقدار انواع نهاده های دامی شامل جو، سبوس، کنسانتره، سویا، ذرت و کاه و کلش . . . بوده است.

وی به تامین و توزیع نهاده های کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته،  ۱۳ هزار و ۵۲۸ تن انواع کودهای شیمیایی، ریزمغذی و آلی در بین کشاورزان خراسان شمالی توسط تشکل‏های تحت نظارت این سازمان توزیع شده است.

وی افزود: کودهای شیمیایی توزیع شده عمدتاً از نوع کودهای ماکرو بوده است به طوری که از این میزان ۷۱ درصد مربوط به کود اوره، ۱۹ درصد مربوط به کود سوپرفسفات تریپل و مابقی آن مربوط به سایر کودها بوده است.

ناصری مقدم همچنین افزود: توزیع به موقع نهاده‏های کشاورزی از جمله انواع کود توسط شبکه جهت بهره‏وری بیشتر بهره‏برداران با توجه به گستردگی کارگزاری‏های شبکه از بعد پراکنشی جغرافیایی در استان امری ضروری بوده که همواره مورد توجه جدی این سازمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.