رشت- در راستای چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همایش دو روزه ای با عنوان «پلی به سوی آینده، نوآوری و کارآفرینی»با حضور جمعی از اساتید برجسته کشور واعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز ۳۰فروردین ماه در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

همایش پلی به سوی آینده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک  ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در آغاز این همایش  با بیان اینکه بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه مسیر حرکت بر اساس دانش محوری است گفت: تمام مسیر حرکت ده ساله دانشگاه پیشروی به سوی دانشگاه نسل سوم است که در این راستا همه برنامه های دانشگاه با تکیه بر یافته های علمی و شواهد و تجربیات موفق داخل و خارج از کشور است.

وی با اشاره به اینکه توسعه کار آفرینی ستون بنای دانشگاه است خاطر نشان کرد: در راستای این طرح فرصت های برابر برای همه کسانی که دارای اید ه های نو و خلاقانه هستند صورت گرفته و مسلما" شایسته ها بیشتر از این فرصت ها بهره خواهند جست و ما در این راستا از آنها حمایت خواهیم کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ با بیان اینکه ارتباط با دانشگاه، صنعت و بین الملل سازی سه پایه اصلی برنامه دانشگاه نسل سوم می باشد اذعان کرد: متاسفانه ما هر ساله یک میلیون خروجی دانشجو داریم که بر اساس ذهنیتی که دارند به دنبال کار های دولتی  هستند در حالیکه سیاست جامعه بر کوچک شدن مناصب دولتی قرار گرفته است.

وی گفت : در حال حاضر در کشور ژاپن که دو برابر جمعیت ایران را دارد مجموعا ۳۰۰ هزار پست دولتی وجود دارد در حالیکه وزارت بهداشت و درمان به تنهایی بیش از ۴۰۰ هزار پست دولتی دارد لذا در اینگونه جریان متناقض اشتغال ایجاد نمی شود.

یوسف زاده چابک با بیان اینکه در خال حاضر بخشهای  خصوصی دچار چالش هستند و حتی محصولاتشان در داخل کشور هم استقبال نمی شود اذعان کرد: میزان فعالیت هایمان برای اشتغال متناسب با حجم نیازهای جامعه ما نیست که این موضوع با حجم فارغ التحصیلان همه ساله یک آسیب روانی ، اقتصادی و اجتماعی را به جامعه تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه وجود این فارغ التحصیلان را نباید به عنوان بک تهدید تلقی کنیم خاطر نشان کرد: اگر در حین آموزش به دانشجویان راه خلاقیت و نوآوری و ارزش ارائه خدمات را به آنها یاد بدهیم مسلما" بخش خصوصی دچار چالش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی دانشگاه علوم پزشگی گیلان در راستای نوآوری و کار آفرینی ااز نیمه دوم سال گذشته با جدیت آغاز شد گفت: در حال حاضر یک مرکز رشد جدید با ظرفیت ۳ آزمایشگاه در حوزه های مختلف تا ظرف دو ماه آینده به بهر ه برداری خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کار موفق دانشگاه در تبدیل سراوان به مرکز مجتمع کارگاهی و  نیمه صنعتی  گفت: سایت سراوان قبلا" مرکز دپوی زباله های عفونی بیمارستانها بود که امروز با همت دانشگاه در آن درختکاری صورت پذیرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد :که با یک نگاه عمیق و کسب نتایج درخشان کشورهای دیگر در بحث آینده پژوهی میتوان هر هر تهدیدی را تبدیل به فرصت کرد.

همایش مذکور با حضور اساتیدی همچون دکتر ایرج نبی پور، دکتر علیرضا اولیایی منش، دکتر رضا دهنوی و دکتر محمد حسینی مقدم و بر اساس محورهای دانشگاه نسل سوم و کارآفرینی واحدهای مدیریت دانش (k.m.u) جایگاه آینده پژوهی و برگزاری کارگاه در خصوص طراحی pdp متناسب با آینده دانشگاه نسل سوم  و آینده پژوهی و ارایه گزارش از پروژه پارک علم و فناوری از امروز صبح آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. همراه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.