ایلام– مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: دسترسی عادلانه مردم به خدمات بیمه ای، هدف اصلی بیمه سلامت استان ایلام است.

دسترسی عادلانه مردم به خدمات بیمه ای، هدف بیمه سلامت ایلام است

نورالدین رحیمی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در راستای تحقق اهداف استراتژیک با محوریت حفاظت مالی از بیمه شدگان و سلامت محوری؛ دسترسی عادلانه به خدمات بیمه ای برای آحاد مردم را آغاز کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۶۷ هزار و ۲۱۸ نفر در استان ایلام تحت بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ هزار نفر از کارکنان دولت، ۲۴ هزار نفر از سایر اقشار و ۳۵ هزار  و ۶۰۰ نفر از هم استانی ها تحت حمایت بیمه سلامت هستند، افزود: علاوه بر این ۲۴۰ هزار نفر از روستائیان و عشایر استان نیز از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند هستند که در مجموع ۷۶ درصد از جمعیت استان ایلام از خدمات این بیمه استفاده می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام به انتقال بیمه سلامت از زیرمجموعه وزارت رفاه به وزارت بهداشت اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع بر اساس تصمیم مجلس شورای اسلامی صورت گرفته اما تا کنون دستورالعمل های اجرایی آن هنوز ابلاغ نشده است.

نورالدین رحیمی به اعتبارات بیمه روستائیان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ قلم انواع دارو در داروخانه های روستائی موجود است و علاوه بر این در مراکز روستایی، آزمایشگاه ها نیز مستقر هستند و در روستاهایی که جمعیت آن ها کم است و امکان استقرار آزمایشگاه وجود ندارد، نمونه گیری از بیماران در روستاها انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای مادران باردار روستایی در طول دوران بارداری یک بار سونوگرافی رایگان انجام می گیرد، یادآور شد: علاوه بر این، برای جامعه هدف در مناطق روستایی نیز خدمات دهان و دندان به صورت رایگان ارائه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت به تسویه حساب با کلیه مراکز درمانی و داروخانه های دولتی و خصوصی استان به ترتیب تا آخر مهر و آخر آبان ماه سال گذشته اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه بیمه سلامت استان ایلام از این لحاظ جزو استان های برتر و پیشرو در کشور است و بخش عمده ای از بدهی خود به مراکز درمانی را پرداخت کرده است.

نورالدین رحیمی با بیان اینکه در حوزه IT، همزمان با سراسر کشور تمامی داروخانه های استان به سامانه تأئید دارو متصل هستند، تأکید کرد: با انجام این اقدامات، دیگر تأخیری در تأئید نسخ دارویی بیماران وجود نداشته و نسخ دارویی به صورت اینترنتی تأئید شده و پروسه زمان بر آن کاهش یافته است.

وی به بیمه هوشمند اشاره کرد و اظهار داشت: استان ایلام در زمینه تحقق بیمه هوشمند نیز جزو استان های پیشرو است.

مدیرکل بیمه سلامت، توانمندسازی بیمه شدگان را از اهداف این سازمان دانست و بیان داشت: مردم باید به حق و حقوق خود و نحوه دریافت خدمات آگاهی داشته باشند و در این راستا با صدا و سیما نیز هماهنگی لازم صورت گرفته که برنامه های مناسبی برای فرهنگ سازی روند درمان، تولید شود تا مردم و بیماران بدون تحمیل هزینه های فراوان، بهترین خدمات را دریافت کنند.

نورالدین رحیمی به نظارت هوشمند بر روند درمان و کاهش هزینه های درمانی اشاره کرد و یادآور شد: مراکز درمانی و طرف قرارداد در آینده نزدیک به سامانه هوشمند مرتبط می شوند و در همین راستا سامانه های تحت عنوان «سامانه سارا» که خدمات درمانی در مراکز درمانی با کارت ملی و بدون نیاز به دفترچه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده و مقوله ارجاع، یکی از از طرح ها و موضوعات بسیار مهم در کشور است و در بسیاری از کشورهای دنیا سالیان متمادی عملیاتی شده و به خوبی در زمینه بهبود سلامت و پیگیری روند درمان مردم، تأثیرگذار بوده است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم که با ایجاد زیرساخت های مناسب و با تحقق کامل بیمه هوشمند، شاهد بهبود خدمات بهداشتی و درمانی در سطح جامعه و ارتقاء سلامت مردم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.