اهواز-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت:امسال برای بهبود وضعیت بیکاری باید به زیرساخت ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

وضعیت بیکاری با ایجاد زیر ساخت ها ارتباط مستقیم دارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سید نور محمدپور  ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان خوزستان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد،  بااشاره به تحقق اشتغال دستگاه های اجرایی اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال ۱۹ هزار و ۱۲۷ نفر در استان بوده که ۲۳ هزار و ۹۷۹ نفر اشتغالزایی شده و بیش از میزان تعهد بود. در حقیقت تحقق اشتغال در سامانه رصد سال گذشته ۱۲۵ درصد بوده است.

وی در خصوص  کمیته های زیرمجموعه کارگروه افزود: کمیته ارزیابی بازار کار، کمیته هدفمندسازی آموزش ها در راستای بازار کار، کمیته توسعه اشتغال بانوان و کمیته توسعه اشتغال روستایی زیرمجموعه های این کارگروه هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت:امسال برای بهبود وضعیت بیکاری باید به زیرساخت ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

محمد پور عنوان کرد: باید میزان نیروی کار و همچنین تعداد بیکاران را در استان مشخص و ارزیابی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مهارت چه در قالب آموزش فنی و حرفه ای و چه انجمن کارآفرینی گفت: سال گذشته درصد بسیاری از اشتغالزایی محقق نشده است. بنابراین اولین دستورکار جلسه امروز عملکرد سال ۹۵ در خصوص مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته در زمینه مشاغل خانگی تعداد معرفی شده ها به بانک سه هزار و ۲۹۲ نفر بود اظهار کرد: از این تعداد نیز به دو هزار و ۶۲۶ نفر آنها تسهیلات پرداخت شد و ۸۱ درصد اشتغال در این زمینه محقق شده است.

عملکرد دو برابری آموزش در حوزه زندان و اقشار آسیب پذیر در سال گذشته

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در ادامه این جلسه مدیرکل فنی وحرفه ای خوزستان ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان خوزستان بابیان اینکه آموزش های صنعتی نیز به صورت سفارش و اعلام نیاز این حوزه به صورت مستمر در حال انجام است اظهار کرد: می توان به پتروشیمی مسجدسلیمان، شرکت پخش فرآورده های نفتی و بیدبلند دو اشاره کرد و در کل به صورت برنامه ریزی و مدون با عقد قراردادهای آموزشی در حال فعالیت برای آموزش های مهارتی هستیم.

 عبدالنبی سواعدی افزود: کمیته هدفمندسازی آموزش های مهارتی را به صورت برنامه ریزی شده و با جدول زمانبندی مشخص در اداره کل خود دنبال می کنیم. در زمینه آموزش اقشار آسیب پذیر و مناطق محروم نیز برنامه هایی داریم.

وی بابیان اشاره به اینکه تعدادی از مددجویان کمیته امداد را در سال گذشته آموزش داده و تعدادی را نیز امسال آموزش می دهیم، گفت: در زمینه ایجاد مشاغل خانگی نیز به صورت برنامه ریزی شده و مشترک با سازمان های حمایتی اداره کل زندان ها، بهزیستی و کمیته امداد فعالیت هایی را انجام دادیم.

مدیرکل فنی وحرفه ای استان خوزستان در پایان اظهار کرد: در سال گذشته بر اساس تعهدات انجام شده در حوزه زندان و اقشار آسیب پذیر دو برابر برنامه پیش بینی شده عملکرد داشتیم.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به طرح روستاییان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، همچنین مدیرکل روستایی استانداری خوزستان در ادامه این جلسه در خصوص کمیته توسعه اشتغال روستایی اظهار کرد: در حال حاضر چهار طرح را دنبال می کنیم که یکی از آنها بانک سینا است؛ این طرح برای روستاییان با مشارکت دفتر توسعه مناطق محروم کشور و بنیاد علوی در دست اقدام قرار دارد که در راستای آن به هر استانی ۲۰ میلیارد تومان اختصاص دادند.
سید عبدالله حسینی عنوان کرد: تاکنون ۸۱ طرح به بانک سینا برای این طرح ارائه شده تا پرداخت تسهیلات داشته باشند. طرح دیگری هم داریم که پست بانک عامل آن هست؛ در بخش چلو ۲۱۰ خانوار طرح مشترکی داده اند که تصویب شده و خوشبختانه تأمین اعتبار آن هم به زودی انجام می شود.
وی ادامه داد: این طرح با مشارکت ۹ دستگاه اجرایی و بر اساس مصوبات کشوری است که تاکنون دو هزار و ۷۴۷ شغل را عملیاتی و ایجاد کردیم. کمیته امداد در اجرایی شدن آن خیلی خوب عمل کرده و پیشتاز بودند و انتظار فعالیت بیشتر، از سایر ادارات داریم.
مدیرکل روستایی استانداری خوزستان بابیان اینکه اعتبار بسیار خوبی به اشتغال روستایی ابلاغ شده و سهمیه اولیه استان خوزستان ۱۱ میلیارد تومان است گفت: تعداد ۱۰ طرح برای بهره مندی تسهیلات به کارگروه ارائه شده تا ارزیابی و بررسی های لازم را داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.