نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، روز جمعه به ایستگاه پایانی می‌رسد و در اختتامیه این جشنواره با حضور وزیر ارشاد، طرح‌های برتر ۲۷ انجمن ادبی معرفی می‌شوند.

اعلام اسامی داوران جشنواره انجمن‌های ادبی/معرفی ۲۷ طرح برتر

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، در حالی که پیش از این اعلام شده بود در جشنواره انجمن‌های ادبی ۱۰ برنامه برای اجرا در سال ۱۳۹۶ برگزیده و از میان این ۱۰۰ طرح، سه طرح به عنوان برنده معرفی و از اجرای آنها حمایت می‌شود، به پیشنهاد هیات داوران، جمعا از برنامه‌های ۲۷ انجمن حمایت خواهد شد.

احسان رضایی، دبیر اجرایی و عضو هیات داوران نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی با اعلام این مطلب گفت: داوران جشنواره، پس از بررسی طرح‌ها و برنامه‌های ارسالی، به دلیل نزدیکی طرح‌ها به یکدیگر، تصمیم گرفت تعداد برگزیدگان را بیش‌تر و مبلغ پیش‌بینی حمایت از انجمن‌ها را بین این تعداد تقسیم کند.

وی با بیان این‌که مجموع مبلغ جوایز هیچ تغییری نکرده است، اظهار داشت: در این جشنواره، ۱۸۲ انجمن ادبی از شهرهای مختلف شرکت کرده و برنامه‌هایشان را ارایه دادند که بعد از انجام دو مرحله داوری، در نهایت از بین برنامه‌های ارسالی، ۵۱ برنامه نامزد شد که از میان این برنامه‌ها، ۷ طرح به عنوان برنده و ۲۰ طرح به عنوان تقدیری معرفی خواهند شد.

به گفته رضایی، هر یک از طرح‌های تقدیری با ۳۰ میلیون ریال و طرح‌های برگزیده با ۸۰ میلیون ریال مورد حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی قرار می‌گیرند.

داوران نهایی این جشنواره را علی‌اصغر سیدآبادی (شاعر و مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد) بهمن ساکی (شاعر و پژوهشگر) و احسان رضایی (نویسنده و دبیر جشنواره انجمن‌های ادبی) تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، مبالغ اعطایی به طرح‌ها و برنامه‌های برتر انجمن‌های ادبی به صورت نقدی اهدا نمی‌شود؛ بلکه این مبالغ با حمایت از انجمن‌های ادبی برگزیده و مشارکت در اجرای برنامه و هزینه‌کرد در زمان اجرا پرداخت خواهد شد که در واقع، بعد از روز اختتامیه، اجرای برنامه‌های برگزیده این جشنواره آغاز می‌شود.

مراسم پایانی نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، روز جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وی در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی آدینه تهران برگزار می‌شود. در این مراسم، به جز اهدای جایزه برترین طرح‌های ارائه شده از سوی انجمن‌های ادبی سراسر کشور، پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز رونمایی می‌شود.

مجتمع آدینه در بزرگراه شهید آبشناسان، پس از بزرگراه شهید ستاری، خیابان شقایق، انتهای کوچه دهم واقع است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.