رئیس تشکیلات خودگردان در گفت‌وگو با یک رسانه ژاپنی برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن و رایزنی برای رسیدن به راه‌حل صلح‌آمیز اعلام آمادگی کرد.

محمود عباس برای دیدار سه‌جانبه با ترامپ و نتانیاهو اعلام آمادگی کرد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه ژاپنی «آساهی» گفت آماده ملاقات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن است.

عباس در مصاحبه با رسانه ژاپنی آساهی افزود، خوشحال است که اکنون دولت آمریکا درباره فلسطینی‌ها حرف خود فلسطینی‌ها را شنیده و به شخص ثالث گوش نمی‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین گفت که از دولت آمریکا خواسته تا برای رسیدن به توافق صلح‌آمیز میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها همکاری کند و تصریح کرد تشکیلات خودگردان تمایل به همکاری بر اساس تشکیل دو دولت با مرزهای سال ۱۹۶۷ است.

وی گفت رئیس جمهور آمریکا را به زودی ملاقات می‌کند تا درباره چگونگی رسیدن به توافق صلح با اسرائیل گفت‌وگوهایی داشته باشند و همزمان آماده دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن است.

عباس تصریح کرد، هیچ جایگزینی برای راه حل دو دولتی با مرزهای ۱۹۶۷ وجود ندارد و اظهارات ترامپ درباره یک دولت در سرزمین‌های اشغالی چیزی است که اسرائیلی‌ها تمایل به شنیدن آن دارند اما هیچ جای جهان آن را نمی‌پذیرند.

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه گفت به هیچ وجه با اظهارات ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس موافق نیستند و این را به دولت آمریکا هم گفته‌اند و آمریکایی‌ها هم موضع منطقه‌ای را در قبال این تصمیم می‌دانند.

عباس در ادامه در واکنشی به شهرک‌سازی‌های اسرائیلی گفت این شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی است و مهم نیست کجای سرزمین‌های اشغالی باشد، باید متوقف شود چون زمان آن رسیده که صلح ایجاد شود.

محمود عباس در ادامه گفت‌وگو با اساهی دیدگاهش درباره اتحادیه عرب را بیان داشت و گفت امیدوار است جهان عرب، جهانی باشد که در آن دموکراسی و قانون حاکم شده و همه شامل مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، سنی‌ها، شیعیان و غیره بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.