یزد- رئیس حوزه قضایی بخش مروست گفت: با تشکیل شورایی تحت عنوان شورای کشاورزی مقرر شد اختلافات بین کشاورزان این بخش قبل از ورود به دستگاه قضایی، در صورت امکان با کدخدا منشی حل و فصل گردد.

شورای کشاورزی در بخش مروست تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی دادگستری استان، مرتضی حدادزاده با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از شکایات و دعاوی مطروحه در دادگاه عمومی مروست مستقیم و غیر مستقیم  مربوط به امور کشاورزی، اختلافات اراضی و چاه های کشاورزی می باشد ، تشکیل این شورا گام موثری در کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی خواهد بود .

وی افزود: در صورت تعامل سازنده شورای کشاورزی با نیروی انتظامی و شورای حل اختلاف صلحی و با اطلاع رسانی به موقع از سوی دهیاران و شوراها و ارائه نظرات کارشناسی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی  قطعا شاهد حل و فصل اختلافات دراین زمینه خواهیم بود .

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: آمار بالای دعاوی مرتبط با امور کشاورزی علاوه بر اینکه موجب افزایش پرونده ها در این مرجع قضایی است ، بالتبع طولانی تر شدن اوقات رسیدگی را نیز موجب می شود .

وی تصریح کرد: با توجه به وسعت جغرافیای منطقه ، وقت زیادی از سوی نیروی انتظامی صرف رسیدگی اولیه راجع به دعاوی کشاورزی می شد که با کاهش این دعاوی ، نیروی انتظامی نیز بیش از پیش می تواند به وظایف انتظامی خود جهت حفظ نظم وامنیت منطقه بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.