شهرکرد- اختتامیه بیست و دومین جشنواره قرآنی دانشگاه های مناطق ۵و۶ و ۱۰کشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، و جمعی از هیآت رییسه و دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

اختتامیه بیست و دومین جشنواره قرآنی دانشگاه های مناطق ۵و۶ و ۱۰کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این مراسم گفت: اگر می خواهید از ضلالت و گمراهی بیرون بیاید و سعادتمند شوید به قرآن روی بیاورید، قرآن را باید امام و قائد خود قرار دهید، قرآن کتاب زنده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در ادامه از قرآن با تعابیری همچون معجزه همیشه همراه عنوان کرد و گفت: قران کتابی است که همیشه فریاد هل من مبارزش بلند است و هر کسی را با هر میزان توانایی به مبارزه می طلبدکه اگر می توانید یکی مانند آن بیاورید ومی گوید محال است مانندآن به بشریت عرضه شود.

وی تصریح کرد: ما باید تمام اعمال و کارهای خود را با قرآن محک بزنیم و جامعه اسلامی و قرآنی باید از روی  دستورات قرآن برنامه خود را تدوین کند. با قرآن زندگی کردن باعث هدایت انسان است و در صورتی که بر خلاف تعالیم آسمانی حرکت کنیم به اسفل سافلین می رسیم .

در ادامه این مراسم حمیدرضا عزیزی دبیر بیست و دومین جشنواره قرآنی دانشگاه های مناطق ۵،۶ ، ۱۰کشور نیز گفت: هدف از برگزاری جشنواره قرآنی  ایجاد جامعه معنوی است تا  ما درسطح کلان، جامعه مذهبی را لمس کنیم و هدف نهایی ما تشکیل جامعه معنوی و مذهبی است.

 وی افزود: شما دانشجویان باید با توسل به قرآن، رهنمودهای آن و احادیث، آنچه مطلوب نظر جمهوری اسلامی ایران در برپایی یک جامعه معنوی و مذهبی است را اجرا کنید.

گفتنی است در پایان به نفرات اول تا سوم رشته قرائت(ترتیل و تحقیق) و رشته حفظ(پنج،۱۰،۲۰و کل) قرآن  در دو بخش خواهران و برادران با اهدای  لوح تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.