یزد - امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه علم ودانش بزرگترین سرمایه هستی است گفت : و دانش آموزانی که در مدارس خیری به امر تعلیم و تربیت می پردازند هیچ موقع نام خیران را از یاد نحواهند برد چون این افراد زمینه تحصیل را فراهم کرده اند.

علم  و دانش بزرگترین سرمایه هستی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی  در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اظهارداشت: همت خیران درامر مدرسه سازی شایسته تقدیر بوده  برای اینکه این همت واراده  بالا موجب نهادینه شدن سنت حسنه خیری  شده است .
وی افزود : ترویج کار خیر باید در جامعه تداوم داشته باشد  ,واگر شما خیران در ساخت مدرسه پیشقدم نشده بودید شاید خیلی از افراد از تحصیل جا مانده بودند .

استاندار یزد هم در این مراسم اظهارداشت: خیران استان در کشور زبانزد عام وخاص بوده و آرامش ، امنیت و سلامت اجتماعی استان ناشی از مشارکت جمعی و انجام امور خیر است.

سید محمد میر محمدی گفت: خیراندیشی موجب کاهش مشکلات در جامعه می شود و نشاط و شادابی در گرو انجام کارهای خیر است باید این خیر اندیشی در همه نقاط جامعه نهادینه شود وترویج کار خیر به سرعت انجام شود.

وی  با قدردانی از زحمات خیران در استان گفت: شما خیران با ساخت مراکز آموزشی فضای علم و دانش را برای جوانان فراهم آورده اید واز این کار شما در جامعه همیشه به نیکی یاد خواهد شد .

 مدیرکل نوسازی مدارس استان هم در این  مراسم اظهارداشت: از مجموع هشت هزار و ۸۰۰ کلاس درس استان ، سه هزار و ۳۰۰ کلاس در قالب ۳۰۰ مدرسه نیاز به مقاوم سازی ، تخریب و بازسازی دارند.
محمدرضا عارفی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۹۰۰ مدرسه استان یزد تحصیل می کنند.

وی افزود: با توجه به توسعه شهر و افزایش جمعیت ساخت ۶۰ مدرسه جدید در استان احساس می شود و در مجموع برای احداث ۳۶۰ مدرسه در استان به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و از این رو به حمایت و یاری شما خیران نیازمند هستیم
عارفی خاطر نشان ساخت: تعداد خیرین مدرسه ساز استان دو هزار و یکصد نفر است که ۲۵۰ نفر از این تعداد بانوان هستند و۳۵درصد  کلاس های درس استنام به دست خیران ساخته شده است.
در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان یزد از یک هزار  خیر مدرسه ساز استان تجلیل به عمل آمد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.