بیرجند- وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار ما در اسلام عدالت و کاهش فاصله طبقاتی است و باید به مستعضفان و محرومان کمک کرد.

 عدالت و کاهش فاصله طبقاتی از تاکیدات اسلام است

به گزارش خبرنگار قدس انلاین از بیرجند، سید محمد حسینی شامگاه پنج شنبه در نشست دانشجویی من ایرانی هستم در محل سالن آمفی تئاتر شهید چمران دانشگاه صنعتی بیرجند، اظهار داشت: انتخابات فرصت مغتنمی است که ارزیابی از مدیریت ها و کسانی که  در کشور وارد این عرصه شده اند و طرح ها برنامه هایی در این زمینه دارند داشته باشیم ودانشگاه همواره در این زمینه پیشتاز بوده است و دانشجویان به عنوان طلایه داران حرکت سیاسی در جامعه تاثیرگذار بوده اند

وی با بیان اینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر جوانان دارند افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند: مسئولان کاری کند تا دانشجویان در مسائل اظهارنظر کنند و کشور به توان و نیرو مبتکر و خلاق جوانها نیازمند است.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها می توانند در بحث انتخابات نقش آفرین باشند تا مردم یک انتخاب درست و نیکویی داشته باشند.

حسینی بیان کرد: مقام معظم رهبری دربیانات امسال  تاکید کردند با توجه به دستاوردهای فراوانی که در کشور بوده است کاستی ها و ضعفهایی وجود دارد و منشاء این کاستی ها و اشکالات به طور عمده مدیریت ها هستند.

وی افزود: اگر مسئولان و مدیران وظیفه خود را به خوبی انجام دهند گرفتاریها کمتر خواهد شد و اگر نه اصلا در انتخاب شان دقت لازم صورت نگیرد و آن ها نیز در انجام تعهدات و وظایف شان به خوبی عمل نکند کشور با مشکلات عدیده ای روبه رو می شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرصت یک ماهای که تا انتخابات باقی مانده است باید نسبت به روشنگری، بصیرت افزایی اقدام شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری اشاره فرمودند: ضعف مدیریت ها در دوره های مختلف سبب برخی ناکارآمدی، مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی ومعضلات اجتماعی شده است.

حسینی ادامه داد: رئیس جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و کابینه معرفی می کند و سپس نمایندگانی که به وسیله خود مردم معرفی شده اند رای اعتماد به یک وزیر می دهند و مردم بدون واسطه و با واسطه در این انتخاب سهیم هستند.

وی با اشاره به اینکه منافقانی که بعضی ها در داخل سنگشان را برسینه می زنند که چرا بعضی از آن ها اعدام شده اند، افزود: منافقین از دهه 60 بعد از جریان بنی صدر یا قبل از آن اعلام رسمی جنگ مسلحانه کردند و نظام نوپایی که مردم انقلاب کردند رسما در مقابل این نظام ایستادند و مردم را به رگبار بستند و در برابر این ها نمی شود مصالحه کرد بلکه در برابر آن ها باید ایستاد و آنها را از کشور بیروند راند.

وی با بیان اینکه که چرا در برخی از مسائل و مشکلات رهبری ورود نمی کند، تصریح کرد: در شرایط حاد که منافع نظام در خطر باشد امام و رهبری لازم بشود ورود می یابند اما بنای امام (ره) و رهبری این است که در حد مقدور به رای مردم احترام بگذارند.

حسینی بیان کرد: نظام ما یک نظام اسلامی و مردم سالاری است و خود مردم باید به یک رشد و بالندگی برسند تا تصمیمات درستی بگیرند و اگر در جای اشتباه کردند قطعا جای تصحیح وجود دارد و با توجه به انتخابات و قانونی که در نظام اسلامی است مردم می تواند انتخابشان را تصحیح کنند.

وی افزود: نقطه قوت نظام اسلامی همین است که مردم می تواند تغییردهند گروه ها و جریانات گوناگون در صحنه ظاهر می شوند و خود این امر نشاط و شادابی است.

حسینی تصریح کرد: سرعت تحولات در دنیا خیلی پیش از گذشته است و مردم عملکرد دولت ها ارزیابی  و عده ها آنها را پیگیری می کنند.

 وی ادامه داد:مقام معظم رهبری هشدار می دهند: وعده هایی به مردم بدهید که در خرداد سال بعد بتوانید در چهره مردم نگاه کنید و بگوید این کار را انجام داده ایم، نه چهار سال بعد گفته شود این چنین وعده ای داده نشده است.

حسینی بیان کرد: عمل نکردن به وعده ها نیز نشان ضعف و عدم شناخت درست از وضعیت کشور است و ماهیت دشمن به خوبی شناخته نمی شود .

وی افزود: بعد از برجام آمریکای ها با صراحت شاهد آن بودیم که بیان کردند شرکتهای که می خواهند با ایران رابطه برقرار کنند هواسشان باشد ممکن است دو مرتبه تحریم ها برگردد.

وی گفت: در این امر یا شناخت نبود یا توان خودشان را نمی دانسته اند یا از ابتدا صرفا وعده داده اند یا بنا، عظم و اراده ای برای عملیاتی و اجرایی شدن نبوده وگرنه می دانیم در یکماه، 100 روز و درمدت کوتاه یک مرتبه تحول اقتصادی، مشکل مردم حل شود امکان پذیر نیست.

وی افزود: در مرحله نخست وضعیتی که در این 4 سال با آن مواجه بوده ایم باید بررسی شود و بعد باید گزینه های دیگری که مطرح است و چه ویژگی ها و برنامه ای دارند بررسی شود.

حسینی بیان کرد: معیشت مردم در اسلام تاکید شده است مردم باید در رفاه باشند زیرا فقر چه بسا می تواندعامل بی ایمانی و انعطاف اسلام بشود.

وی با اشاره به وعده های انتخاباتی و اجرایی شدن آن، اظهار داشت: جامعه باید به یک سطح از آگاهی برسد که هر حرف و عده ای را قطعی قلمداد نکند و کارشناسان باید بررسی و ارزیابی کنند هر حرفی که گفته می شود آیا شدنی است و در صورت دادن وعده پس از آن وعده ها را نیزمردم مطالبه کنند وعده ها را مردم به فراموشی نسپارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.