اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان گفت: با توجه به ساختار فاسد امریکا، هر رئیس ‌جمهوری که بخواهد برای تغییر رویه این کشور تلاش کند، موفق نمی‌شود.

ساختار فاسد امریکا اجازه موفقیت هیچ رییس جمهوری را برای تغییر رویه نمی دهد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر جمعه در خطبه اول نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: ۲۵ رجب سالگرد شهادت امام موسی ابن جعفر(ع) است، این امام در سال ۲۸ قمری متولد شدند و در ۲۰ سالگی به امامت رسیدند و حدود ۳۵ سال مدت امامت ایشان بود.

وی با بیان اینکه در زمان امام موسی ابن جعفر(ع) خلفای عباسی به شدت نگران حضور ایشان بودند، افزود: غاصبان خلافت می‌دانستند حکومت حق آن‌ها نیست، به همین دلیل به شدت نگران ائمه اطهار بودند و در این جهت سعی می‌کردند تا قدرت خود را تقویت کنند؛ این را امروز هم می‌بینیم که می‌گویند بمب هسته‌ای نباید داشته باشید اما خودشان تولید می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با نسبت دادن غاصبان زمان امامت ائمه اطهار و امروز، تصریح کرد: امروزه مستکبران با محدودیت‌هایی که برای مسائل اقتصادی ما ایجاد می‌کنند و حاضر هستند تعهدات خود را در برجام نقض کنند، نگران هستند که بنیه اقتصادی این کشور تقویت نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امروزه بعضی الفاظی همچون تعامل را آموخته‌اند و می‌گویند می‌خواهیم با استکبار جهانی تعامل داشته باشیم که فقط در زمان اهل بیت این الفاظ وجود نداشت‌.

مهدوی ادامه داد: خلفای عباسی با شعارهای دفاع از اهل بیت مردم را فریب دادند، اما بعد از آن کشتارهایی را از شیعیان به بار آوردند که بیش از جنایات بنی‌امیه بود؛ رئیس‌ جمهور سابق آمریکا با شعار تغییر توانست رأی بیاورد اما  بعد همه دیدند که پس از روی کار آمدن همان جنایات رئیس جمهور قبلی را ادامه داد.

وی اضافه کرد: ترامپ هم با شعار سازندگی به بالا آمد اما چیزی از دوران ریاست جمهوری او نگذشته که جنایاتی را به بار آورد که اوباما در کل دوران ریاست خود چنین جنایاتی را نکرد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: ساختار فساد در حکومت آمریکا این جنایات را باعث شده‌ است که هر چه رئیس ‌جمهور هم برای تغییر رویه این کشور تلاش کند موفق نمی‌شود، چرا که ساختار این ‌کشور فاسد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر مردم «مرگ بر آمریکا» می‌گویند با مردم آمریکا مشکلی نداریم اما با ساختار نظام آن مشکل داریم، چرا که ‌انسان صالحی را در مسؤولان نظام آن پیدا نمی‌کنیم.

مهدوی در ادامه بیان کرد: محدود کردن فعالیت اهل بیت(ع) یکی دیگر از اتفاقات آن زمان بود که برای بسیاری از امامان اتفاق افتاد امروز هم دشمنان از هرگونه محدودیتی که برای کشور ما بتوانند ایجاد کنند استفاده می‌کنند و اصلاً کاری به نقض برجام ندارند، فقط به فکر منعت خود هستند.

وی اضافه کرد: خود دشمنان محور شرارت هستند اما ایران را شرور می‌دانند و ایجاد دشمنی را به کشور ما نسبت می‌دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت بنیه نظامی ایران تصریح کرد: دشمنان از جایگاه قوی ایران در کل جهان می‌ترسند و نگران همین هستند.

باید بدانیم که افراد در شورای نگهبان سعی دارند تا حدود و اصل قانون اساسی رعایت شود، وظیفه ما این است که دو قطبی‌سازی به وجود نیاید و سعی در تخریب رقبا در این انتخابات نشود.

مجلس وزارتخانه امر به معروف را راه‌اندازی کند!

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) گفت: ولایت از نعمت‌های بزرگ الهی است که همه ما باید قدردان این نعمت‌ها باشیم.

وی اظهارکرد: اخیراً مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی را داده که بر اساس آن سازمان گردشگری به وزارتخانه تبدیل می‌شود؛ متأسفم که قانون و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که قرار بود به وزارت خانه تبدیل شود و این در حالی است که توصیه امام بود به دلیل اینکه برای برخی مضرات ایجاد می‌شد این وزارت خانه ایجاد نشد.

مهدوی خطاب به مسؤولان و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از نمایندگان مجلس تقاضا دارم که اگر مجلس شورای اسلامی قرار است وزارتخانه‌ای به دولت اضافه کند، به فرمان امام خمینی(ره) توجه کرده و وزارتخانه امر به معروف را راه‌اندازی کرده و به وزارتخانه‌ها اضافه کند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: انتخابات را در پیش داریم و شورای نگهبان ۶ نفر را حائز صلاحیت و نامزدی برای ریاست جمهوری دانست؛ بارها امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تأکید کردند که امور شورای نگهبان بسیار سخت اما دقیق و درست است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید بدانیم که افراد در شورای نگهبان سعی دارند تا حدود و اصل قانون اساسی رعایت شود، وظیفه ما این است که دو قطبی‌سازی به وجود نیاید و سعی در تخریب رقبا در این انتخابات نشود.

مهدوی ادامه داد: خواهش دارم تا در این انتخابات مردم و مسؤولان رفاقت‌ها را برای رقابت خراب نکنند و با رفاقت به کار خود ادامه دهند؛ دشمنان هم سعی در مأیوس کردن مردم برای عملیاتی نشدن وعده‌های رؤسای جمهور ایران در دوره‌های قبلی را دارند.

وی ‌با بیان اینکه رأی به معنای چک سفید امضا نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش به نکاتی اشاره کردند که توصیه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم از جمله آن‌ها بود.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان ابراز کرد: به دشمنان اعلام می‌کنم و رسانه‌ها هم انتقال دهند که مردم با تمام وجود تکبیر می‌گویند و هیچ ترسی از دشمنان ندارند و این تکبیرها در مقام عمل ریشه دشمنان را خواهد کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.