بجنورد- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی بر لزوم توسعه و پیشرفت واحدهای گلخانه ای در استان تاکید کرد.

توسعه کشت محصولات گلخانه در بالا بردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب تاثیرگذار است

حسن نامجو در گفت و گو با قدس آنلاین، با اشاره به فعالیت ۳۵۶ واحد گلخانه ای در خراسان شمالی گفت: توسعه کشت محصولات گلخانه می تواند در بالا بردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه و پیشرفت واحدهای گلخانه ای در استان اظهارداشت: پیشرفت واحدهای گلخانه ای یکی از سیاست های دولت است و به طوریکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای این سیاست تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

نامجو تصریح کرد: افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به مواد غذایی مسئله ‌ای است که یافتن راه‌ حل‌های مطلوب روش‌ های نوین در کشاورزی از جمله کشت گلخانه‌ ای را مورد تأکید قرار می ‌دهد.

وی افزود: امروزه ایجاد گلخانه ‌ها برای تولید محصولات کشاورزی به علت امکان کنترل عوامل تأثیرگذار محیطی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده و کشت گلخانه ‌ای به عنوان یک روش متفاوت با بازده بالا در سال‌های اخیر رو به گسترش بوده است.

نامجو با اشاره به نظارت ۳۹ مهندس ناظر بر مراحل ساخت و ساز و فعالیت های گلخانه ای استان خاطرنشان کرد: طی آینده ای نزدیک یک واحد گلخانه یک هکتاری در شهرستان اسفراین به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: کشت گلخانه‌ ای علاوه بر فراهم ساختن زمینه اشتغال، میزان و تنوع تولید محصولات را افزایش داده و با توجه به مشکل کمبود آب راهکار مناسبی را پیش ‌روی کشاورزان قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.