ساری- مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران با طرح این سوال که چرا حل مساله پسماند باید در حد حرف باقی مانده است؟ خواستار عمل به تعهدات شد و گفت: مسائل زیست محیطی باید به مطالبات اجتماعی تبدیل شود.

حل معضل پسماند مازندران در حد حرف باقی مانده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسینعلی ابراهیمی کارنامی صبح شنبه در روز زمین پاک در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: متاسفانه وضعیت پسماند استان نشان می دهد که مدت مدیدی است اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه وضعیت پسماند مازندران نامناسب است، اضافه کرد: پسماند در گذشته اولویت اول نبوده و اقدامات باید شتاب بیشتری بگیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران از نفوذ شیرابه ها و انواع آلاینده ها به رودخانه های استان و بدنبال آن آلودگی این شریان های حیاتی خبر داد و تاکید کرد: پسماند و پساب با سلامت مردم گره خورده است و در این راستا باید حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

ابراهیم کارنامی با اشاره به اینکه در حوزه پساب هم خوب عمل نکردیم، یادآور شد: تنها ۱۰ درصد پساب استان تصفیه می شود در حالیکه میانگین کشوری ۵۵ درصد است.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ تن پسماند بیمارستانی در مازندران تولید می شود، گفت: متاسفانه در ساماندهی پسماندهای مراکز تشخیصی، درمانگاه ها، کلینیک ها و مطب ها مشکل جدی داریم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه در این ارتباط مکاتباتی با دانشگاه های علوم پزشکی داشته ایم، تاکید کرد: در این زمینه منتظر نمی مانیم و اقدامات لازم را اجرا و با هیچ شخص حقیقی و حقوقی مصالحه و مسامحه نخواهیم کرد.

ابراهیمی از رهاسازی زباله از سوی گردشگران ابراز تاسف و تاکید کرد: ظرفیت های  گردشگری در استان در بعضی مواقع مخاطراتی را بدنبال دارد و باید نسبت به این مخاطرات حساس باشیم.

وی گردشگری آگاهانه و پایدار را لازمه حفظ محیط زیست خواند و افزود: باید نگاه خردمندانه و آینده نگر به محیط زیست داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه اقلیم اروپا شبیه اقلیم ماست و همه مراحل توسعه را طی کرده است، تاکید کرد: محیط زیست با توسعه مخالف نیست اما نگاه ما باید در جهت توسعه پایدار باشد.

شناگاه های الوده تعطیل می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در پاسخ به سوال قدس آنلاین، با بیان اینکه تجهیزات و سیستم های اندازه گیری شناگاه ها را نداشتیم، افزود: دستورالعمل های لازم در این ارتباط صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه شناگاه های آلوده به استانداری اعلام خواهد شد، اضافه کرد: محدودیت های زمانی و مکانی از سوی استانداری اعلا م می گردد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران یادآور شد: شناگاه های آلوده با پرچم رنگی اعلام خواهد شد تا مردم از وضعیت شناهگاه ها مطلع شوند.

ابراهیمی در پاسخ سوال دیگری مبنی بر عدم جلوگیری از پساب های آلوده کارخانجات به رودخانه ها گفت: در رابطه با پساب کارخانجات پایش های لازم صورت می گیرد و در صورت تخلف مراتب را به مراجع قضایی اعلام می کنیم.

وی اضافه کرد: با صنایعی که استانداردها را رعایت نمی کنند، برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران با اعلام اینکه بسیاری از گونه های زیستی در خطر انقراض قرار دارند، تخریب زیستگاه ها و شکار بی رویه را علل اصلی این انقراض ها دانست.

ابراهیمی ساماندهی گردشگری در میانکاله را اولویت اول این تالاب اعلام کرد و افزود: خروج کشتی به گل نشسته در میانکاله در دستور کار قرار دارد و تا چهار ماه آینده انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدنبال تثبیت حدود میانکاله هستیم، از راه اندازی مرکز تحقیقات زیست محیطی در میانکاله خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.