ایلام – مدیرکل جهادکشاورزی استان ایلام گفت: برداشت کلزا از سطح ۳۵۰۰ هکتار از مزارع استان ایلام آغاز شده است.

برداشت کلزا از مزارع ایلام آغاز شد

سیدمحمدتراب میری روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه کار برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان های دهلران، مهران و دره شهر از سه روز گذشته آغاز شده است، اظهارداشت: از ابتدای برداشت این دانه روغنی تاکنون بیش از ۸۵۰ تن برداشت و به مراکز ذخیره سازی تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که شش هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود، بیان داشت: در سال زراعی جاری سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت این محصول اختصاص داشته که با برنامه ریزی صورت گرفته درصدد هستیم در پنج سال آینده سطح زیر کشت کلزای استان به ۱۰ هزار هکتار افزایش یابد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان ایلام به نیاز استان به احداث کارخانه روغن کشی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ایلام پتانسیل عظیمی در این حوزه داشته و می تواند به یکی از قطب های تولید کلزا در کشور تبدیل شود و ایلام ظرفیت داشتن کارخانه روغن کشی را دارد.

سیدمحمدتراب میری با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران می توانند برای احداث کارخانه روغن کشی سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: در صورتی که با حمایت دولت و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی، کارخانه تولید روغن در استان احداث شود، زمینه اشتغال بیش از یکصد نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

وی همچنین به آغاز برداشت غلات از مزارع استان اشاره کرد و ادامه داد: کار برداشت گندم و جو از مزارع دهلران و دشت عباس از هفته آینده آغاز و پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هزار تن غلات از مزارع استان برداشت شود.

مدیرکل جهادکشاورزی استان ایلام با اشاره به اختصاص ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی استان به کشت غلات در سال زراعی جاری، گفت: از این میزان ۴۴ هزار هکتار به صورت آبی و ۸۰ هزار هکتار به صورت دیم زیر کشت گندم و جو بوده است.

سیدمحمدتراب میری ظرفیت ذخیره گندم استان را ۲۷۰ هزار تن عنوان کرد و اظهارداشت: در همین راستا انبار گندم به ظرفیت ۲۰ هزار تن در مناطق جنوبی استان احداث شده که در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان فصل برداشت به بهره برداری رسیده و ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان به ۲۹۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.