ال کلاسیکودربی شماره ۲۶۶ (کل بازی‌ها) فردا شب در برنابئو بین رئال مادرید و بارسلونا کلید خواهد خورد.

ال کلاسیکو؛ نبرد ابر ستاره های فوتبال جهان/ رئال مادرید سند قهرمانی را امضا می کند؟

به گزارش قدس آنلاین، دو تیم فوتبال باشگاهی رئال مادرید و بارسلونا فردا شب به ساعت ۲۳:۱۵ برابر یکدیگر در استادیوم سیمانی سانتیاگو برنابئو شهر مادرید صف آرایی می‌کنند.

این رویارویی در حالی است که رئال مادرید به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا امیدوار است و بارسلونا پس از شکست برابر یوونتوس و از دست دادن لیگ قهرمانان اروپا تنها به لالیگایی دل بسته که البته به قهرمانی در آن هم چندان امیدوار نیست.

غیبت نیمار شاید مهمترین موضوعی باشد که درباره ال کلاسیکودربی فردا شب می‌تواند زیر ذره بین قرار بگیرد، ماجرایی که به خاطر آن انریکه به تغییر اساسی تاکتیک مجبور خواهد شد، این غیبت از دید رسانه‌های اسپانیایی قطعی است اما شاید باید تا آخرین لحظه منتظر شنیدن خبری از سوی دادگاه تظلم خواهی ورزش CAS باشیم.

زیدان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید بر این باور است که مردانش به راحتی برابر بارسلونا به یک پیروزی قاطعانه و تاریخی دست پیدا خواهند کرد و البته تاکید می‌کنند این جملات را به خاطر تقویت روحیه مردانش نمی‌گوید.او مدعی است برای دقیقه به دقیقه این بازی برنامه‌ریزی دارد.

در آن سوی میدان لوئیس انریکه سرمربی بارسلونا اصرار دارد به هواداران تیمش بفهماند که نباید ناامید باشند و همچنان می‌شود به قهرمانی در لالیگا فکر کرد. پیروزی در برنابئو می‌تواند آغاز دوران باشکوه انریکه باشد. حتی اگر لیگ قهرمانان از دست رفته باشد.

شاگردان زیدان برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا باید از سد تیم دوم شهر خود یعنی اتلتیکو مادرید عبور کنند و این کار سختی است. شاید بهترین واکنش نسبت به روزهای سخت پیش رو از سوی کاپیتان سرخیو راموس در رسانه‌ها منتشر شده که گفته است قهرمانی سخت است و برای رسیدن به آن باید سختی بکشند. گرت بیل البته در شرایطی است که نامش در فهرست بازیکنان دعوت شده لحاظ شود اما بعید است زیدان از این بازیکن فاصله دار با مرز آمادگی در این بازی بزرگ استفاده کند.

به نقل از فارس، دو تیم تا کنون در لالیگا ۱۷۳ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند، در کوپادل‌ری ۳۳ بار رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند، ۶ بار در جامی موسوم به کوپادلالیگا با یکدیگر بازی کرده‌اند، ۱۲ بار در سوپرجام اسپانیا صف آرایی کرده‌اند، ۸ بار در لیگ قهرمانان اروپا مقابل یکدیگر بوده‌اند و البته ۳۳ بار در بازی‌های دوستانه و غیر رسمی با یکدیگر مواجه شده‌اند، در کل این دو تیم با احتساب بازی‌های دوستانه ۲۶۵ بار با هم بازی کرده‌اند که این ال کلاسیکودربی به این ترتیب، بازی شماره ۲۶۶ خواهد بود. در لالیگا اما ال کلاسیکودربی ۱۷۴ محسوب می‌شود.

آن یازده بر یک لعنتی

پرگل‌ترین ال‌کلاسیکو در تاریخ ۱۳ ژوئن سال ۱۹۴۳ روی داد که در آن دیدار رئال مادرید با نتیجه‌ یازده بر یک بارسلونا را شکست داد. البته این دیدار به پیشنهاد رئال مادرید (به علت خبر ارسال پیغام تهدیدآمیز وزیر کشور ژنرال فرانکو به بازیکنان تیم بارسلونا) از آمار و ارقام نتایج تاریخ ال‌کلاسیکو حذف شد. پس از این دیدار؛ پرگل‌ترین ال‌کلاسیکو به تاریخ سوم فوریه ۱۹۳۵ برمی‌گردد که در آن دیدار باز هم رئال مادرید با نتیجه‌ هشت بر ۲ بارسلونا را در هم کوبید. بهترین برد بارسلونا نیز تفاوت چندانی با این نتیجه نداشت و آبی‌واناری‌ها در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۱۹۵۰ با نتیجه‌ ۷ بر ۲ موفق به شکست قوهای سپید مادرید شدند.

ماجرای دی استفانو

در ابتدای دهه‌ ۵۰ بود که رقابت بین رئال مادرید و بارسلونا بسیار بیشتر از قبل شد. زمانی که آلفردو دی‌استفانو در تیم میلوناریوس بسیار خوش درخشید و توجه هر دو باشگاه بزرگ اسپانیا را به خود جلب کرد. هر دو باشگاه قصد خرید ستاره‌ی آرژانتینیِ آن روزهای جهان فوتبال را داشتند (دی‌استفانو در سال ۱۹۵۷ تغییر ملیت داد و در ۳۱ بازی با لباس تیم ملی اسپانیا به میدان رفت و طی این مدت ۲۳ گل نیز برای اسپانیا به‌ثمر رساند). پس از کشمکش‌ها و تلاش‌های فراوان، سرانجام دی‌استفانو که گمان می‌رفت به بارسلونا خواهد پیوست؛ تغییر عقیده داد و به رئال مادرید ملحق شد و یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های تیمش در آن دوره شد. آلفردو دی‌استفانو در هفتم جولای ۲۰۱۴ در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در طول حکومت ریورا و بخصوص ژنرال فرانکو یعنی در بین سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۷۵؛ بیشتر مذاهب و گونه‌های مختلف زبان در اسپانیا، تضعیف شدند. به همین دلیل بود که مردم کاتالان به تیم‌شان لقب "فراتر از یک باشگاه" را دادند. در واقع مردم آن منطقه، تنها راه مقابله با فرانکو و بیان کردن مخالفت‌های خود را، پیوستن به باشگاه بارسلونا می‌دانستند؛ چون ریسک کمتری داشت و از طرفی نیز کاملاً قانونی بود. البته در همان زمان هم، بازیکنانی از هر دو تیم بودند که با حکومت فرانکو دچار مشکل شده بودند. باشگاه رئال مادرید نیز همانند سایر مردم اسپانیا در جهت مبارزه با حکومت فرانکو تلاش‌های بسیاری را در آن دوره‌ی تاریخی صورت داد.

بازی‌های خاطره انگیز

۱۹۷۴ -۱۹۷۳ ، رئال مادرید صفر – بارسلونا ۵

یوهان کرایف هلندی، بارسلونا را که ۱۴ سال قهرمان لیگ نشده بود، متحول کرد و آنها را به پیروزی بزرگی در برنابئو برابر رئال رساند. نتیجه‌ای که به عنوان یکی از تحقیرآمیزترین شکست‌های رئال در نظر گرفته می‌شود. کرایف، به تنهایی دو گل به بارسلونا زد. او توپ را از میانه‌ی زمین خودی پیش برد و با به زانو درآوردن مدافعان رئال، ماریانو گارسیا رمون، سنگربان حریف را نیز تسلیم کرد. بارسلونا آن فصل قهرمان شد.

۱۹۸۵-۱۹۸۴ رئال مادرید صفر بارسلونا ۳

بارسلونا در اواسط دهه‌ی ۸۰ با تری ونبلز رنگ و بوی انگلیسی به خود گرفته بود، استیو آرچی بالد اسکاتلندی، گری لینکر و مارک هیوز ولزی، به نیوکمپ آمدند. ارچی بالد که او را با لقب آرچی گل می‌شناختند، بهترین بازیکن این ال کلاسیکو بود. او یک گل زد و دو گل ساخت. بارسلونا شیرینی دیگری را در خانه مادرید جشن گرفت. ارزش این سه امتیاز، بسیار بیشتر از دیدارهای گذشته بود. چرا که این دو برای قهرمانی با یکدیگر دسته و پنجه نرم می‌کردند . دو فصل پس از این، لینکر سه گل در پیروزی سه بر دو بارسلونا در برابر رئال مادرید در نوکمپ زد.

۱۹۹۴-۱۹۹بارسلونا ۵ رئال - مادرید صفر

این دربی از آن روماریو مهاجم بی‌نظیر برزیلی بود. تیمی ‌که مربی آن کرایف بود با هنرنمایی روماریو در نیوکمپ پیروز شد. این مهاجم در این دیدار سه گل زد. بارسلونا چهارمین قهرمانی پیاپی خود را به لطف ضربه‌ی پنالتی که مدافع دپورتیو لاکرونیا برابر والنسیا در آخرین بازی فصل از دست داد، جشن گرفت.

۱۹۹۵-۱۹۹۴ رئال مادرید ۵ - بارسلونا صفر

انتقام شیرین از بارسلونا ! ایوان زامورانو شیلیایی، در این دیدار سه گل زد . آماویسکا و لوییس انریکه مدتی پس از این بازی به بارسلونا پیوستند و گل‌های بارسلونا را به ثمر رساندند. رئال به لطف این پیروزی بالاتر از دپورتیو قهرمان لیگ شد.

۲۰۱۰-۲۰۱۱ بارسلونا ۵ – رئال مادرید صفر

ژوزه مورینیو در اولین حضورش در ال‌کلاسیکو طعم تلخ شکست را چشید و تیمش با ۵ گل برابر بارسلونا در کاتالان شکست خورد. واکنش جالب پیکه پس از پایان این دیدار تا مدت ها سوژه رسانه‌ها بود.

۲۰۱۱-۲۰۱۲ رئال مادرید یک – بارسلونا صفر

دو تیم در فینال کوپادل ری به مصاف هم رفتند که بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل در جریان بود و به وقت‌های اضافه کشیده بود. در نهایت این شاگردان مورینیو بودند که با گل کریستیانو رونالدو موفق شدند به قهرمانی در کوپا دل ری دست یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.