​ایلام – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: میزان انرژی برق مصرفی ایلام با مدیریت مصرف مشترکان کاهش یافت.

میزان برق مصرفی ایلام با مدیریت مصرف مشترکان کاهش یافت

هادی شیرخانی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲۴ مگاوات پیک مصرف استان بوده است که نسبت به سال ماقبل آن ۵ مگاوات کاهش داشته است، اظهارداشت: این کاهش مصرف به دلیل مدیریت مصرف از سوی مشترکان بوده که جای تقدیر و تشکر را دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای فرهنگ سازی مدیریت مصرف، جلسات مختلفی با مشترکین خانگی و صنعتی برگزار گردید، افزود: خوشبختانه با همکاری رسانه ها، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش و ... اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسبی در خصوص مدیریت مصرف در بین مشترکین و خانواده ها صورت گرفته که این فرهنگ سازی موجب کاهش مصرف در بین مشترکین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام به کاهش هزینه انرژی کشاورزان استان اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس قراردادی که با کشاورزان استان منعقد شد، اگر کشاورزان در ساعات اوج مصرف، مصرف انرژی نداشته باشند، هزینه برق آنها تماماً رایگان خواهد بود که در سال گذشته کشاورزان با این شرکت همکاری لازم را داشتند.

هادی شیرخانی با بیان اینکه کاهش و یا افزایش مصرف انرژی برق در استان به عوامل جوی و اقلیمی بستگی دارد، خاطرنشان ساخت: با افزایش هر یک درجه دما، ۱۰ درصد افزایش مصرف انرژی برق خواهیم داشت.

وی هزینه هر کیلووات برق مصرفی در استان را ۱۸۰ تومان اعلام کرد و گفت: هزینه دریافتی از مشترکین بر اساس هر کیلووات ۵۰ تومان است که به همین دلیل این شرکت در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان زیان دیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام به هزینه بالای نگهداری شبکه توزیع اشاره کرد و بیان داشت: در صورتی که مشترکان هزینه انرژی مصرفی خود را پرداخت نکنند، این شرکت در ارائه خدمات، تعمیر و نگهداری شبکه توزیع با مشکل مواجه شده و به همین علت ممکن است با خاموشی مواجه شویم.

هادی شیرخانی با تأکید بر مدیریت مصرف در فصول گرم سال، تصریح کرد: در صورتی که مشترکین در فصل گرم سال و در ساعات پیک بار، مصرف انرژی خود را مدیریت نکنند، متحمل خاموشی شده و از تمامی مشترکین تقاضامندیم همچون سال های قبل انرژی مصرفی خود را مدیریت کرده و این شرکت را در ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر یاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.