اهواز _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری مراسم نکوداشت شاعر توانای ادب فارسی، سعدی شیرازی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.

آیین نکوداشت روز سعدی شیرازی برگزار می‌شود

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند با اشاره به نکوداشت روز سعدی شیرازی، مصادف با اولین روز اردیبهشت؛ اظهار کرد: امسال نکوداشت مفاخر فرهنگی و ادبی ایران در تقویم فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قرار گرفته است.

وی افزود: در نظر است با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خوزستان و مجامع علمی و دانشگاهی استان ویژه برنامه‌هایی برای بزرگداشت میراث فرهنگی ایران برگزار شود.

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خوزستان خاطر نشان کرد: در این راستا آیین نکوداشت روز سعدی شیرازی را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خوزستان با همکاری دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران ساعت ١٠ صبح روز یک‌شنبه سوم اردیبهشت در تالار خلیج فارس این دانشکده برگزار می کنند.

جوروند با اشاره به حضور دکتر محمود فتوحی استاد دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم، گفت: دکتر محمود فتوحی، استاد زبان و ادبیات فارسی در این آیین با موضوع "سعدی کیمیاگر نحو" سخنرانی می کند و تازه‌ترین اثر وی با عنوان "صد سال عشق مجازی؛ مکتب وقوع" و "طرز واسوخت در شعر فارسی قرن دهم" معرفی خواهد شد.

گفتنی است؛ دکتر محمود فتوحی از استادان زبان و ادبیات فارسی ایران است که علاوه بر تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد، ریاست پیشین انجمن نقد ادبی ایران، سردبیری فصل‌نامه عملی_پژوهشی نقد ادبی و تدریس در مرکز مطالعات اسلام و عرب در دانشگاه ملی استرالیا را در کارنامه‌ی فعالیت خود دارد.

وی برنده‌ی ششمین دوره‌ جایزه‌ی ادبی جلال آل احمد، برنده‌ی جایزه بیست ‌و یکمین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی است و علاوه بر کتاب صد سال عشق مجازی، آثاری هم‌چون سبک‌شناسی: نظریه‌ها روش‌ها و رویکردها، نظریه تاریخ ادبیات، بلاغت تصویر، نقد ادبی در سبک هندی و نقد خیال: بررسی دیدگاه‌های نقد ادبی در سبک هندی از او منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.