در هفته گذشته علاوه بر فعالیت زیاد گسل‌های منطقه سفید سنگ، ۳ زلزله در خلیج‌فارس و دریای خزر رخ داده است.

ثبت ۳ زلزله در خلیج‌فارس و دریای خزر/ سفیدسنگ در صدر جدول لرزه‌خیزها

به گزارش «قدس آنلاین»  

در هفته گذشته علاوه بر آنکه دو زلزله در خلیج فارس و یک زلزله دردریای خزر به ثبت رسید، سفید سنگ نیز همچنان در صدر اخبار لرزه‌ای کشور قرار دارد. بیشترین زمین‌لرزه این در هفته گذشته ۳.۱ بوده است ضمن آنکه استان هرمزگان نیز زلزله ۳.۶ ریشتری را تجربه کرده است.

روز شنبه ۲۶ فروردین

سفید سنگ ۶ زلزله کمتر از ۲ ریشتر و همچنین زلزله‌هایی با بزرگای ۲.۱، ۲.۷، دو زلزله ۲.۹ و ۲.۳ ریشتر رخ داده است. علاوه بر آن در "یکه سود" خراسان شمالی نیز زلزله ۲.۹ ریشتری به ثبت رسید.

زلزله گمیش تپه در استان گلستان با زلزله ۳ ریشتر لرزید. این زلزله در عمق ۸ کیلومتری و در ۸۲ کیلومتری گمیش تپه، ۹۶ کیلومتری سیمین شهر و ۹۶ کیلومتری بندر ترکمن استان گلستان رخ داده است.

کانون زلزله گمیش تپه استان گلستان

زلزله رستم کلا استان مازندران با بزگاری ۲.۵، لالی استان خوزستان با بزرگای ۲.۸، زمان آباد سمنان با بزرگای ۲.۸، در شهرستان تخت استان هرمزگان زلزله ای با بزرگای ۳.۶ رخ داد. این زلزله در عمق ۹ کیلومتری و ۱۷ کیلومتری تخت، ۲۱ کیلومتری قلعه قاضی و ۳۶ کیلومتری سرگز استان هرمزگان بوده است.

زلزله تخت استان هرمزگان

یکشنبه ۲۷ فروردین

در ۴۹ و ۴۸ کیلومتر شرق فریمان استان خراسان رضوی دو زلزله ۳.۲ ریشتری در عمق ۱۵ کیلومتری به ثبت رسید. در ۵۰ کیلومتری این شهر نیز زلزله‌ دیگری با بزرگای ۳ رخ داد. علاوه بر آن در ۴۶ کیلومتری فریمان زلزله‌ای با بزرگای ۲.۶، دو زلزله ۲.۷ ریشتری، ۲.۶ و دو زلزله  ۲.۹ ریشتری نیز به ثبت رسید.

در ۱۸ کیلومتر و غرب دهدشت استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله‌ای با بزرگای ۲.۶ ریشتر و ۶۳ کیلومتری جنوب غرب شهر جیرفت استان کرمان زلزله‌ای با بزرگای ۲.۵ رخ داد.

در دریای خزر و در ۷۲ کیلومتری شمال غرب شهر بندر ترکمن زلزله‌ای با بزرگای ۲.۷ در عمق ۱۵ کیلومتری رخ داده است.

زلزله ۲.۷ ریشتری در دریای خزر

سیرجان استان کرمان نیز زلزله ۲.۵ ریشتری را تجربه کرد.

در ۳۳ کیلومتری جنوب شرق قشم در خلیج فارس زلزله‌ای با بزرگای ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری به ثبت رسید.

کانون زلزله ۳.۳ ریشتری در خلیج فارس

دوشنبه ۲۸ فروردین

در این روز دهاقان استان اصفهان زلزله ۲.۱ ریشتری، درز در همین استان زلزله ۲.۷ ریشتری، ارزوئیه کرمان زلزله ۲.۸ ریشتری را تجربه کرده است.

در سفید سنگ نیر در روز ۲۸ فروردین زلزله‌های ۲، ۱.۹، ۱.۴، ۱.۶ و ۱.۵ ریشتر رخ داده و بزرگترین زلزله این منطقه ۳.۱ ریشتر بوده است.

سه شنبه ۲۹ فروردین

اولین زلزله این روز مربوط به منطقه سفید سنگ با بزرگای ۲.۵ بوده و بعد از آن دوزلزله ۲.۲ ریشتری، ۲.۸ ریشتر، ۲.۳ ریشتری، ۲.۱ ریشتری، ۱.۸، دو زلزله ۱.۶ ریشتری، ۱.۵، دو زلزله ۱.۴ ریشتری، دو زلزله ۱.۹ ریشتری،   چهار زلزله ۱.۳ ریشتری رخ داده است.

بزرگترین زلزله این منطقه با بزرگای ۳.۴ در عمق ۷ کیلومتری بوده است.

همچنین زلزله ای به بزرگای ۳.۳ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری جزیزه لارک استان هرمزگان به ثبت رسید. کانون این زلزله در ۲۱ کیلومتری جزیره لارک، ۳۵ کیلومتری قشم و ۴۰ کیلومتری جزیره هرمز استان هرمزگان بوده است.

کانون زلزله جزیزه لارک

بوشکان استان بوشهر نیز با زلزله ۲.۶ و حزیزه هرمز با زلزله ۲.۹ ریشتری لرزیدند.

علاوه بر آن فاریاب استان کرمان با زلزله ۳.۳ ریشتری لرزید. کانون این زلزله که در عمق ۱۰ کیلومتری بوده در ۵ کیلومتری فاریاب، ۳۸ کیلومتری زیارتعلی و ۴۴ کیلومترس کهنوج استان کرمان بوده است.

رامیار استان گلستان نیز زلزله ۳.۳ ریشتری را تجربه کرده است. این زلزله در عمق ۶ کیلومتری و در ۱۴ کیلومتری رامیان، ۱۹ کیلومتری خان ببین و ۲۲ کیلومتری آزادشهر استان گلستان رخ داده است.

چهارشنبه ۳۰ فروردین

مهمترین رخداد لرزه ای این روز زلزله ۲.۶ ریشتری بوشهر در ۱۵ کیلومتری شرق بندر کنگان بوده است. این زلزله در عمق ۶ کیلومتری رخ داد.

در ۴۸ کیلومتری بیله سوار آذربایجان نیز زلزله ۳.۴ ریشتری به ثبت رسید.

زلزله ای با بزرگای ۲.۸ ریشتر خلیج فارس را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داده است.

کانون این زلزله در ۲۸ کیلومتری شمال جزیره قشم، ۲۹ کیلومتری شرق بندر عباس و ۵۵ کیلومتری بندر میناب رخ داده است.

پنج‌شنبه ۳۱ فروردین

در این روز زلزله ۳.۱ ریشتری در «ترک» آذربایجان شرقی در عمق ۶ کیلومتری به ثبت رسید. و بعد از آن زلزله‌های ۲.۱ ریشتری حبیب آباد اصفهان، ۲.۱ ریشتری تازه کند نصرت آباد آذربایجان غربی، ۲ ریشتری آرین شهر خراسان جنوبی، ۲ ریشتری تسوج آذربایجان شرقی، ۲.۲ ریشتری قاسم آباد خراسان رضوی و ۲.۱ ریشتر هلشی کرمانشاه رخ داد.  

سفید سنگ نیز زلزله‌های ۲ و ۲.۵ ریشتری و همچنین ۱۵ زلزله کمتر از ۲ ریشتر را تجربه کرده است.

در خنج استان فارس نیز زلزله ۳.۹ ریشتری رخ داد. کانون این زلزله که در عمق ۷ کیلومتری بوده، در ۲۶ کیلومتری خنج، ۲۸ کیلومتری محمله و ۳۲ کیلومتری علامرودشت استان فارس گزارش شده است. علاوه بر آن زلزله ۲.۹ ریشتری نیز در این منطقه رخ داد.

جمعه اول اردیبهشت

در سفید سنگ۱۲ زلزله کمتر از ۲ ریشتر و یک زلزله ۲ ریشتری به ثبت رسید.

علاوه بر آن زرآباد آذربایجان غربی زلزله ۲.۳ ریشتری و پیرانشهر آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ ریشتری را تجربه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.