۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 522141

گناباد-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: هفت درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباددرشهرستانهای گناباد و بجستان دیابتی هستند .

هفت درصد جمعیت گناباد دیابتی هستند

به گزارش قدس انلاین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به شعار هفته سلامت «زندگی سالم با نشاط و امید» گفت:افسردگی در جهان شیوع زیادی دارد و این امر در ایران بالاتر است وبیشترین بار  بیماری را در جهان منتقل می کند.

دکتر علی عالمی سواد سلامت را از مهمترین برنامه  پیشگیری دانست و افزود:به منظور بالا یردن سواد سلامت جامعه  بیش از ۵ هزار سفیر سلامت در شهرستانهای گناباد و بجستان  جذب شده اند و بنا داریم تا ۵ سال اینده تمام خانواده های این دو شهرستان دارای سفیر سلامت باشند.

وی گفت: در دو شهرستان گناباد و بجستان ۲ هزارو ۱۰۰ بیمار دیابتی شناسایی شده اند که بیش ازیک هزار نفر انها در یکسال اخیر شناسایی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به خدمات متعدد بهداشتی در راستای طرح تحول سلامت گفت:در سه سال اخیر بیش از ۴۰ نیروی متحصص جذب شده و ۴ پایگاه سلامت جامعه احداث گردیده است

وی گفت :از دیماه سال گذشته ۳۰ پروژه بهداشتی درشهرستان گنابادوبجستان  با مشارکت خیرین و با هزینه  ۹ میلیارد تومان  تعریف شده و در حال احداث می باشند که تعدای از انها تا پایان همین ماه اماده بهره برداری خواهد شد.

 عالمی افزود: با راه اندازی طرح جامع سامانه یک پارچه بهداشت (سیب) بیش از ۹۹ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه  در این سامانه  ثبت شده اند و از زمان راه اندازی حدود یکسال اخیر بیش از ۸۸۷ هزار خدمت به مراجعین  ارایه شده که این دانشگاه در بین ۵۷ دانشگاه کشور رتبه سوم را داراست  .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد اموزش ۶۰ هزار نفر و جذب ۵ هزار سفیر سلامت و ۵۰۰ رابط بهداشتی و نیز معدوم سازی بیش از ۳۷ تن موادغذایی غیر بهداشتی و ۷۰ هزار مورد وارنیش فلوراید  دانش اموزان  را ازمهمترین برنامه های طرح تحول سلامت دانست.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.