تبریز- دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی به وضعیت بحرانی ۲۷ کارخانه در این استان اشاره کرد و گفت: مناطق صنعتی کشور با بحران مواجه بوده و هیچکس نمی‌تواند منکر این قضیه باشد.

بحران در ۱۱ کارخانه بزرگ آذربایجان‌شرقی/ مسئولان به امنیت شغلی کارگران توجه کنند

به گزارش قدس آنلاین، کریم صادق‌زاده‌تبریزی ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به لایحه اصلاح قانون کار اشاره کرد و اظهار داشت: در هیچ کجای این لایحه اصلاحی قدمی به نفع قشر کارگر برداشته نشده است و باید اصلاح این قانون با نظر شرکای اجتماعی صورت پذیرد.

وی  با بیان اینکه این  لایحه هیچ نقطه روشنی ندارد و باید به نفع کارگران اصلاح شود گفت: طراحان این لایحه اگر تصمیم داشته‌اند اقدام شایسته‌ای برای رفع مشکلات کارگران بردارند بهتر بود به بحث امنیت شغلی، قراردادهای سفید امضاء و تداوم اشتغال کارگران در کارهای مستمر به شکل قراردادهای موقت می پرداختند و چاره ای اساسی برای آن می‌اندیشند.

حسینی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی  آن را نسخه شفابخش تعیین کننده برای کشور خواند و گفت: باید در اقتصادمقاومتی اساس بر مبنای دانش و نیروی داخلی گذاشته شده و طی آن واردات کاهش، صادرات افزایش یافته و حمایت از تولیدکننده داخلی تقویت شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی در ادامه به وضعیت بحرانی ۱۱ کارخانه در این استان اشاره کرد و افزود: در مناطق صنعتی کشور بحران وجود دارد و هیچ کس نمی تواند منکر این قضیه باشد، خواست جامعه کارگری امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت شغلی کارگران است که باید مسوولان به آن توجه کنند

وی با بیان اینکه درگیر بودن بازنشستگان با این همه مشکلات برازنده حکومت اسلامی نیست، گفت: مسئولان که وظیفه برقراری عدالت و رفع تبعیض در جامعه را بر عهده دارند نباید اینقدر به مشکلات و خواست‌های به حق بازنشستگان بی‌توجه باشند.

صادق‌زاده عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی و افزایش حقوق بر اساس تورم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر عنوان کرد و افزود: سال‌هاست که بازنشستگان تامین اجتماعی در تبعیضی آشکار با بازنشستگان کشوری و لشکری قرار دارند و سهم آنها از امکانات دولتی و منابع عمومی رعایت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۱ هزار مستمری بگیر در استان وجود دارد، گفت: ۱۰۰ هزار نفر از این مستمری بگیران در تبریز زندگی می کنند.

دبیر اجرایی خانه‌کارگر تبریز اظهار داشت: هفته کارگر فرصتی برای ما کارگران است تا مشکلات و مسائل خود را مطرح و از مسئولان بخواهیم تا رسیدگی به آن را در اولویت قرار دهند، ده‌ها خواسته به‌حقی که از حفظ اشتغال موجود تا اجرای قوانین مطرح شده که ازجمله افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان و افزایش قدرت خرید و تقویت نهادهای کارگری را شامل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.