نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید ترامپ این موضوع را درک می کند که برجام ایران را به بمب هسته ای نزدیکتر خواهد کرد و آمریکا باید توافق هسته ای را لغو یا آن را با توافق بهتری جایگزین کند.

نتانیاهو خطاب به ترامپ: «برجام» را یا لغو کن یا جایگزین

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با «فاکس نیوز» از اختلاف های بنیادین خود با «باراک اوباما» رئیس جمهوری قبلی آمریکا پیرامون توافق هسته ای ایران سخن گفت و اظهار امیدواری کرد دونالد ترامپ به این موضوع که برجام مسیر دستیابی ایران به بمب را هموار می کند، پی ببرد.

وی همچنین مدعی شد: برجام مسیر اقتصاد ایران را برای دستیابی به میلیاردها دلاری که بعدا صرف تهیه تسلیحات اتمی و سرمایه گذاری در راه ترویج خشونت می شود، هموار خواهد کرد.

نتانیاهو همچنین از لزوم اتخاذ اقدام (مناسب) در برخورد با ایران چه به لحاظ  سیاسی و چه اقتصادی که شامل اعمال تحریم می شود، سخن گفت و در عین حال مدعی شد گزینه نظامی هم نباید از قلم بیافتد.

وی در ادامه اظهارات ایران هراسانه خود گفت: توافق هسته ای بسیاری از کشورهای عربی را به همپیمانی با اسرائیل واداشت- اقدامی که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است.

نتانیاهو در این باره مدعی شد: ما به وجود چالش های مشترک اذعان می کنیم. از آنجا که بسیاری از کشورهای منطقه با تهدید ایران مواجه هستند، با وجود برجام تهدید بیشتری را حس می کنند و همین موجب تغییر تفکر آنها نسبت به اسرائیل شده است.

وی در نهایت به ترامپ و دولتمردان کنگره آمریکا پیشنهاد داد تا از دو گزینه لغو یا جایگزینی برجام (با توافق بهتر) یکی را انتخاب کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.