وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه ای از آمادگی برای حمله پیشگیرانه علیه واشنگتن خبر داد و گفت نتیجه این تقابل پیروزی پیونگ یانگ خواهد بود.

وزارت خارجه کره شمالی از آمادگی برای حمله پیشگیرانه علیه واشنگتن خبر داد

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کره شمالی امروز شنبه از پیونگ یانگ به عنوان دولتی صلح  طلب یاد کرد و از عزم خود برای توسل به هر ابزاری از جمله حملات پیش دستانه برای پاسخ به تهدیدهای واشنگتن خبر داد.

نماینده این وزارتخانه در بیانیه ای که به همین منظور صادر شد، گفت: کره شمالی کشوری صلح طلب است اما از جنگ نمی ترسد و قصد طفره رفتن از آن را ندارد. چناچه آمریکا  قصد پافشاری بر سیاست تقابل (نظامی) را داشته باشد، کره شمالی نیز با کمال میل تا پایان ماجرا پیش خواهد رفت. ارتش ما به وضوح از توسل به هر شیوه ای از جمله حمله پیش دستانه سخن گفته است.

در این بیانیه همچنین از آمادگی کره شمالی برای توسل به سلاح اتمی و جنگ هسته ای سخن به میان آمده و تاکید شده است که برنده نهایی این تقابل، پیونگ یانگ خواهد بود.

این در حالی است که «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا می گوید با توجه به همکاری رضایت بخش چین در مهار برنامه موشکی-هسته ای پیونگ یانگ، شانس حل مسالمت آمیز مناقشات شبه جزیره کره همچنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.