۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
کد خبر: 522319

روایت بی‌اطلاعی ظریف از ترجمه برجام

رصد/ احمد توکلی- نماینده پیشین مجلس- در جمع دانشجویان دانشکده فنی و مھندسی باھنر با اشاره به بی‌تدبیری تیم مذاکره‌کننده هسته ای در خوانش صحیح متن برجام گفت: ظریف به مجلس آمد و گفت پس از برجام همه تحریم‌ها لغو می‌شود که بنده با خط کشیدن روی کلمه انگلیسی suspensive - به معنی تعلیق- به وی یادآور شدم که معنی این کلمه تعلیق است، نه رفع تحریم که پاسخ ظریف جالب بود. او گفت: آقای ظریف به ما گفت که تازه متوجه این قضیه شده است و چشمش به این کلمه افتاده که این نشان می‌دهد تیم آمریکایی با هیأت همراه ۳۰۰ نفری حقوق‌دان، بی‌جهت وزیر خارجه‌اش را همراهی نمی‌کردند، اما تیم مذاکره‌کننده ایران-در نهایت- ۱۵ نفر بودند.

اعتراض پسر کیارستمی

فردا/ بهمن کیارستمی- پسر مرحوم کیارستمی- در واکنش به سخنان وزیر بهداشت درباره پرونده پزشکی پدرش گفت: برایم عجیب است که پرونده پزشکی پدرم با پرونده‌های کهریزک و کوی دانشگاه مقایسه می‌شود. فکر می‌کنم چنین مسئله‌ای پیش از انتخابات ریاست جمهوری، مورد بهره‌برداری سیاسی جناح‌ها قرار گرفته است.

به عمل کار برآید

فردا/ سید محمود رضوی- سازنده فیلم تبلیغاتی قالیباف- در توئیتی نوشت: آقای قالیباف در بیانیه ثبت نام خود تعهدهایی را مطرح کردند که آن ها را فقط دولت مردم می تواند به نتیجه برساند. ... مثل همیشه به عمل کار برآید.

تقلید ممنوع!

ایسنا/ بر اساس گزارش ها کیم جونگ اون- رهبر کره شمالی- اینکه شهروندان کشورش مدل موی یکسان با او داشته باشند را ممنوع اعلام کرده است.

کنسرتِ هنرکش

شفاف/ آیت الله سید احمد علم الهدی- امام جمعه مشهد- در دیدار نخبگان دانشگاه آزاد مشهد گفت: با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم چون کنسرت، هنرکش است.

شکایت حقوقی ایرانیان

انتخاب خبر/ نشریه آمریکایی پولیتیکو در مقاله‌ای می نویسد: ایرانیان مقیم آمریکا نسبت به حکم مهاجرتی ترامپ به شدت خشمیگن هستند، می خواهند علیه این حکم در دادگاه‌های این کشور طرح شکایت کنند.

ایران در گزارش کارنگی

جهان نما/ اندیشکده کارنگی در گزارشی می نویسد: آمریکا با پشتیبانی از ریاض در یمن، سبب قدرت گرفتن القاعده در یمن شد و نفوذ ایران را نیز تقویت کرد. به این موجب گزارش، ایران با کمترین هزینه، نفوذ خودش را در یمن گسترش داده است.

تکذیب بررسی صلاحیت ها

شفاف/ کدخدایی- سخنگوی شورای نگهبان- با تکذیب خبرها در خصوص بررسی صلاحیت ها گفت: اولین فرصت قانونی اعلام نظر، پنج شنبه ۳۱ فروردین است.

پرونده پزشک تبریزی

سلامت آنلاین/ رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی درباره آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی گفت: برای این پرونده کیفرخواست صادر شده است. ماجرای پرونده پزشک تبریزی به موضوع مرگ همسر و مادر همسر دکتر علیرضا صلحی، پزشک عمومی در تبریز مربوط است که ۱۷ مهر سال ۹۵ بر اثر مسمومیت غذایی فوت کردند. متهم اصلی پرونده، خود پزشک تبریزی است که پیش از آن نام او در رسانه ها با چند نسخه خبرساز-باخط خوش- مشهور شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.