۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: 522332

ایستگاه/ آرمین صمیمی: «جیپور»، شهری با ساختمان های زیباست، شهری پر از رنگ که منطقه ای از آن، بناهایی با نمای قرمز رنگ و از جنس خاک رس دارد که به «شهر سرخ» شهرت دارد.

از آگرا تا جبپور فاصله ای نیست و می توان با اتوبوس هم این مسیر را پشت سر گذاشت. فاصله این دو شهر حدود 230 کیلومتر است. جیپور از شهرهای تاریخی هند و مرکز ایالت راجستان است. شهر کوچک که از نظر جمعیت، اوضاع بهتری نسبت به دهلی دارد و از بابت پاکیزگی  از دو شهر آگرا و دهلی بهتر است.

از دیدنی های این شهر می توان به دژ آمبر(جایگر)، کاخ جل محل و هوامحل اشاره کرد. جیپور شهری است که بیشتر ثروتمندان در آن زندگی می کنند. در این شهر شما می توانید فیل هم ببنید و اگر دلتان می خواهد غول پیکرترین و آرام ترین جانور زنده را ببینید، رفتن به این شهر را از دست ندهید. از بناهای تاریخی این شهر، دژ امبر است، قلعه‌ای در جبپور  که جزو میراث جهانی یونسکو است. قلعه افسانه ای آمبر بر روی تپه ای مشرف به دریاچه مائوتا ساخته شده است. این قلعه، خانه اصلی خانواده سلطنتی راجپوت بود تا وقتی که شهر جیپور ساخته شد. این قلعه بزرگ شامل کاخهای سلطنتی، سالن ها، باغ ها و معابد است.  فضای داخلی اش هم به شیوه استادانه و باشکوه، آینه کاری شده است. برای اینکه به ورودی قلعه برسید باید از تپه بالا بروید. این قلعه از دوست داشتنی ترین جاذبه های گردشگری جیپور است اما هیچ یک از جاذبه های گردشگری جیپور به پای فیلهایش نمی رسد، همان فیل هایی غول پیکر و رام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.