زنجان- مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به مشاهده بیماری آنفلوانزای مرغی در یکی از روستاهای استان زنجان گفت: آنفلوانزای مرغی در یکی از روستاهای استان زنجان با نظارت و کنترل اکیپ‌های دامپزشکی مهار شد.

 آنفلوانزای مرغی در استان زنجان با اقدامات پیشگیرانه اکیپ کنترل دامپزشکی مهار شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رشید کرمی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای مرغی در استان زنجان انجام شده است، اظهار داشت: مشاهده آنفلوانزای مرغی در استان زنجان با اقدامات پیشگیرانه اکیپ کنترل دامپزشکی مهار شد.

وی افزود: اقدامات پیشگیری در این روستا انجام شده و نشانه‌های شیوع در سایر مناطق را نداریم و در سایر روستاهای استان این بیماری مشترک طیور و انسان مشاهده نشده است و اکیپ‌های کنترل در حال پایش و مراقبت‌های ویژه هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به وجود این بیماری در استان‌های همجوار گفت: در حال حاضر این بیماری در استان‌های آذربایجان شرقی٬ همدان و کردستان وجود دارد.

وی ابراز کرد: آنفلوانزای مرغی واکسنی ندارد و ویروسی است و به راحتی منتقل می‌شود همچنین اقدامات پیشگیرانه در سطح روستاهای استان در طیورهای بومی انجام شده است.

کرمی با اشاره به راه‌های جلوگیری و شیوع این بیماری در روستاها گفت: روستائیان توجه داشته باشند که طیور پرورشی با پرندگان مهاجر تماس نداشته باشند تا آلودگی منتقل نشود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های جلوگیری عدم خرید از دستفروش‌های دوره گرد در سطح شهر است که طیور آلوده را در سطح روستاها توزیع می‌کنند و روستائیان در حال حاضر از دوره گردها خرید نکنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر خوشبختانه طیور صنعتی هیچ مشکلی ندارد و مردم می‌توانند از مرغ‌های بسته بندی شده که تحت نظارت کارشناسان در کشتارگاه‌ها کشتار می‌شود استفاده کنند.

وی عنوان کرد: طیوری که آلوده شده‌اند به صورت بهداشتی دفن شود تا از آلوده شدن محیط جلوگیری شود و از خرید طیور بومی از بازارچه‌ها جدا خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.