مشهد- امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که انسان مومن هم خودش آرامش دارد و هم به دیگران آرامش می‌دهد گفت: آرامش دل و جان آدمی در گروِ عبودیت و بندگی است.

انسان مومن هم خودش آرامش دارد و هم به دیگران آرامش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام کاظم صدیقی در مراسم سوگواری شهادت امام کاظم(ع) در حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه آرامش و استقرار دل در گروِ عبودیت و بندگی است، ابراز کرد: خدای متعال در سوره مبارک «شمس» با ۱۱ قسم رسم فلاح یا همان رستگاری را بیان کرده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در این سوره فرموده است که «قدْ أَفْلَحَ مَن زَکَّاهَا وَقَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» کسانی که مجاهده نفس دارند در سبیل حق‌اند و توصل به آنها موجب هدایت می‌شود و اختلافات از میان برمی‌خیزد و همه بر سبیل توحید همدل و همزبان می‌شوند، که مصداق آن نفس ذکیّه حضرت محمد مصطفی(ص) است.

استاد حوزه‌ علمیه اظهار کرد: تبعیت از هوای نفس، نابودی اعمال خوب را به دنبال دارد، اگر انسان خودش را رها کند به سستی به فلاکت و بدبختی می‌رسد ولی سعادت از آن کسی است که خود را تذکیه کرده و خودش را برای عبودیت انتخاب کند.

خطیب حرم رضوی گفت: انسان مومن هم خودش آرامش دارد و هم به دیگران آرامش می‌دهد، مرحوم ابوترابی در دوران اسارت، با روح آرام و قلب با ایمانش، به دیگر اسیران آرامش می‌بخشید.

وی با اشاره به اینکه نمازی که در زندان گناه اقامه می‌شود، برای انسان آرامشی نمی‌آفریند، عنوان کرد: ایمان انسانِ خالص، در نمازش به نمایش گذاشته می‌شود، کسی که اهل ایمان است هنگام نماز حال و صفای خوبی دارد و با اذکار الهی قلبش آرام می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: امام کاظم(ع) در سیره زندگانی خویش به ما درس می‌دهند که هنگام نماز، غرق در عبادت شویم و به غیر خدا توجه نکنیم.

وی ادامه داد: اگر انسان اهل کار لغو و بیهوده نباشد در مسیر رستگاری قدم برداشته است ولی کسی که به دنبال لغوگویی و بیهوده کاری است این فرد در این دنیا و آخرت ضرر خواهد کرد و در روز قیامت به طور قطع حسرت خواهد خورد که چرا از عمرش به نیکی استفاده نکرد.

حجت الاسلام صدیقی خطاب به زائران بارگاه منور رضوی تاکید کرد: مومنان در این چند روز باقیمانده به پایان ماه رجب، توجه بیشتری به ادعیه این ماه داشته باشند و با حال خوش و تدبر، دعاهای نورانی و ملکوتی این ماه را قرائت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.