اصفهان- رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تاکید بر اینکه مبلّغان دینی باید نو‎آور و خلاق باشند،گفت: دفتر تبلیغات اسلامی از خلاقیت و نوآوری مبلّغان استقبال کرده و در حد توان با آنها همکاری می کند.

مبلّغان دینی باید نو‎آور و خلاق باشند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در اولین جلسه سلسله نشست های گروه های تبلیغی که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهد امین(ره) برگزار شد، اظهارکرد: در اصفهان بیش از ۳۰ تشکل رسمی طلبگی وجود دارد که دور هم جمع شده و کار تبلیغی گروهی انجام می دهند.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی توانایی دارد طلبه‌هایی که می‌خواهند کار تیمی انجام دهند را پشتیبانی کرده و فضا و برخی امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که تبلیغ با نظام‌ و مدل های مختلفی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: یک مدل مرسوم و البته ناقص، مدل اتکایی است و آن مراجعه به نهادهای متولی امور تبلیغی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات، مرکز مدیریت حوزه علمیه و... است.

 حجت الاسلام و المسلمین قطبی عنوان کرد: اگرچه نظام امروزی محاسنی دارد ولی برای پاسخ گویی به همه نیازهای جامعه کافی نیست چرا که امکانات، ابزار، بودجه و نیروی انسانی نهادهای متولی تبلیغ، محدود بوده و همچنین زمینه کار با توجه به وسعت استان و استان‌های همجوار بسیار بیشتر از ظرفیت نهادهاست.

وی با تاکید بر اینکه مبلّغان دینی باید نوآور و خلاق باشند، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی از خلاقیت و نوآوری مبلّغان استقبال کرده و در حد توان با آنها همکاری می کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در امور تبلیغی، باید در کنار زمینه سازی، پشتیبانی، تأمین اعتبار و... به توانمندی‌های مبلغ اتکا شود و تصمیم گیرنده و تعیین کننده مسیر خودِ مبلّغ باشد که در این زمینه از سوی دفتر تبلیغات کارهای خوبی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: مبلّغ باید مدل سنتی خود را حفظ کرده و در کنار آن اتفاق های جدیدی رقم بزند و  وابستگی به نهاد اتکایی را به دوام و پایداری تبدیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.