شاه عربستان در دستوراتی جدید، ضمن دعوت به تشکیل مرکزی به نام «امنیت ملی»، شماری از افراد نظامی و غیرنظامی از جمله پسر خود را در مناصب جدیدی منصوب کرد.

خانه‌تکانی در کابینه عربستان؛ از برکناری فرمانده نیروی زمینی تا تشکیل مرکز امنیت ملی

  به گزارش «قدس آنلاین»،  رسانه‌های عربستان گزارش دادند «سلمان بن عبدالعزیز»، شاه این کشور دستوراتی در جهت عزل و نصب افراد نظامی و غیرنظامی و تغییر در کابینه صادر کرده است.

طبق گزارش العربیه، ملک سلمان، پسرش خالد بن سلمان را به عنوان سفیر عربستان در واشنگتن منصوب کرد.

پسر دیگر ملک سلمان، عبدالعزیز بن سلمان هم به عنوان وزیر امور انرژی تعیین شد.

در پی طولانی شدن جنگ ناموفق عربستان در یمن، فرمانده نیروی زمینی برکنار شد. فهد بن ترکی، به عنوان فرمانده جدید نیروی زمینی ارتش عربستان سعودی منصوب شد.

 همچنین ملک سلمان امتیازها و مزایای مالی که قبلاً با اعلام فرمان ریاضتی برای کارمندان دولتی و پرسنل ارتش قطع شده بود همه را بار دیگر احیا کرده است.  

طبق دستور شاه، و به دلیل مشکلات جنگ یمن، همه نیروهایی که در عملیات یمن فعالیت دارند، از دو ماه حقوق رایگان برخوردار خواهند شد.

پادشاه عربستان همچنین وزیر اطلاع‌رسانی را جایگزین و وزیر خدمات شهری را عزل کرد و خواستار تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق درباره تخلفات این اداره شد.

همچنین احمد عسیری سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان علیه یمن نیز به معاونت رئیس نهاد اطلاعاتی عربستان (استخبارات) منصوب شد.

علاوه بر تغییرات فوق، سلمان همچنین خواستار تشکیل مرکزی به نام «امنیت ملی» شده است که طبق این دستور، این نهاد باید وابسته به «دیوان سلطنتی» باشد.

محمد بن صالح الغفیلی نیز مشاور امنیت ملی شاه اعلام شد.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.