به گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، ۳۲۵ میلیون نفر از مردم جهان به عفونت مزمن هپاتیت B و C مبتلا هستند که شمار زیادی از این افراد به خاطر پیش‌روی بیماری و ابتلا به بیماری‌های دیگر، جان خود را از دست می‌دهند.

۳۲۵ میلیون نفر از مردم جهان به هپاتیت مبتلا هستند

به گزارش «قدس آنلاین»  سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده و خلاف تصور مردم، تعداد جان‌باختگان بیماری هپاتیت بیشتر از بیماری‌های ایدز و سل است.  

در اولین گزارش جهانی بیماری هپاتیت، علت افزایش مرگ و میر بر اثر این بیماری مربوط به عفونت بود که بین بیماران افزایش یافته و از کنترل خارج شده بود.  

بر اساس آمارهای به دست آمده در سال ۲۰۱۵، تعداد جان‌باختگان بیماری هپاتیت دست کم یک میلیون و ۳۴ هزار نفر بوده است که این آمار مشابه آمار جان‌باختگان بیماران ایدز و سل است؛ با این تفاوت که آمار افرادی که جانشان را بر اثر ابتلا به ایدز و یا سل از دست می‌دهند رو به کاهش و آمار مرگ مبتلایان به هپاتیت رو به افزایش است.  

آمار صعودی مبتلایان به هپاتیت و مرگ آنها نشان می‌دهد که امکانات بهداشتی ضعیف یکی از عوامل مهمی است که منجر به مرگ این افراد می‌شود.  

همچنین در همین سال تقریبا یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به ویروس هپاتیت C آلوده شدند که مجموع جهانی افراد مطلع از این بیماری به ۷۱ میلیون نفر رسید. این درحالیست که چهارپنجم مردم در سراسر جهان از ابتلای خود به هپاتیت هیچ اطلاعی ندارند و به عبارتی ۳۲۵ میلیون نفر از مردم سراسر جهان به عفونت مزمن هپاتیت B و C مبتلا هستند که میلیون‌ها نفر از آنها از بیماری خود آگاه نیستند.

علاوه بر این، شمار زیادی از افراد مبتلا به خاطر پیش‌روی بیماری در معرض بیماری‌های دیگری هم‌چون بیماری‌های مزمن کبدی و حتی سرطان نیز قرار می‌گیرند.  

متخصصان، تزریق ناایمن در مراکز خدمات درمانی و تزریق مواد مخدر را به عنوان شایع‌ترین دلیل انتقال ویروس هپاتیت C مطرح می‌کنند.

مارگارت چان، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: در حال حاضر ویروس هپاتیت یک چالش مهم در بهداشت فردی است. این سازمان تلاش می‌کند تا با دولت‌ها و داروسازان در جهت فراهم کردن امکانات مناسب بهداشتی برای بیماران مبتلا به هپاتیت قدم بردارد.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.