خرم آباد- نماینده ولی فقیه با اشاره به بلاتکلیفی دانشکده علوم قرآن در لرستان گفت: مسئولان به جای حل مشکلات دانشکده راه آسانی را انتخاب کرده اند که این ظلم بزرگی به دانشجویان است.

انحلال دانشکده علوم قرآنی ظلم بزرگی به دانشجویان لرستان است
آیت الله سیداحمد میرعمادی؛نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در همین رابطه گفت: یکی از نشانه های پیشرفت هر جامعه ای علم،دانش و معنویت است اگر در هرجامعه دانش، معرفت و حکمت وجود داشته باشد و از سوی دیگر معنویت، تقوا، تدین و ولایت باشد آن جامعه ایده آل و پیشرفته است.

وی افزود: یکی از مواردی که شخص مقام معظم رهبری دائما رصد می کند و تذکر می دهد میزان پیشرفت های علمی است  که بارها از زبان رهبرمعظم انقلاب شنیدیم که رتبه علمی ایران در دنیا چه اندازه است و اگر در یک دوره ای سهل انگاری شود مقام معظم رهبری سریعاً تذکر می دهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان علوم قرآنی استان عدم برخورداری از مکان مناسب برای تحصیل است و مطمئناً تامین مکان اولین وظیفه مسئولان دانشکده است که باید پاسخگو باشند.

 آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: وقتی حادثه گازگرفتگی در خوابگاه این دانشجویان اتفاق افتاد از نزدیک مشاهده کردم که این ساختمان غیراستاندارد مناسب دانشجویان نیست و به مسئولان متذکر شدیم  چراکه جان دانشجویان در خطر است و اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد مسئولان باید پاسخگو باشند.

 وی با بیان این که تحصیلات تکمیلی یک دنشکده را زنده نگه می دارد،عنوان کرد: دانشکده ای که ورود و خروج  و ارتقا داشته باشد، دانشجویان آینده بهتری را می بینند لذا یکی از خواسته های مهم و اساسی تحصیلات تکمیلی برای این دانشکده است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: به نظر می رسد مسئولان به جای حل مشکلات دانشکده راه آسانی را انتخاب کرده اند و آن انحلال یا انتقال دانشکده است که این ظلم بزرگی به دانشجویان است ما وظیفه داریم مشکلات را برطرف کنیم  این که ما صورت مسئله را پاک کنیم هنر نیست.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان  این دانشکده غیر بومی اند و خرم آباد را به عنوان مکان مناسب برای تحصیل خود انتخاب کرده اند چه جوابی برای خانواده های این دانشجویان داریم؟

وی افزود: اگر خدای نخواسته بعد از تغییر مکان تحصیل برای دانشجو در مسیر تردد اتفاقی بیفتد چه کسی مسئول است؟

نماینده ولی فقیه در لرستان  گفت: دانشجویان بومی استان هستند از نقاط مختلف استان آمده اند، اگر همین دانشجوی بومی از اینجا به دانشکده ای دیگر منتقل شود هزینه تحصیل وی علاوه بر امنیتش برای خانواده چند برابر می شود.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: این که دانشکده ای را منتقل کنیم برای مردم ،مسئولان و  دانشکده  تبعاتی دارد صرف این که بگویند ما اشتباه کردیم سلب مسئولیت نمی شود.

وی در پایان خطاب به دانشجویان این دانشکده گفت: ماهرچه از دستمان بربیاید در جهت حمایت از دانشجویان کوتاهی نمی کنیم ان شالله با پی گیری ها مشکلات برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.