چابهار- رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۱۵۰ هزار معلول جدید پشت نوبت در سراسر کشور زیر پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

 متولد شدن سالانه ۳۵ هزار معلول در کشور/ معلولان شدید و خیلی شدید زیرپوشش بهزیستی قرار می گیرند

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در نشست شورای هماهنگی مدیران ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان که در فرمانداری چابهار برگزار شد، با بیان اینکه ۱۵۰ هزار معلول جدید پشت نوبت در سراسر کشور زیر پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: دولت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، رسیدگی به مشکلات معلولان، معتادان متجاهر و افراد نیازمند خدمات خوبی ارائه کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه چابهار جمعیت حاشیه‌نشین زیادی دارد، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی جمعیت حاشیه نشین کشور به ویژه در این شهرستان دارد. به زودی تمامی مهدهای کودک واقع در نقاط حاشیه شهرهای کشور به ویژه شهرستان چابهار از یک وعده غذای گرم بهره‌مند خواهند شد.

محسنی بندپی با اشاره به متولد شدن سالانه ۳۵ هزار معلول در کشور افزود: این امر مشکلات زیادی را برای سازمان بهزیستی به منظور ارائه خدمات مطلوب به این افراد ایجاد کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  مهار، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارائه آموزش رایگان، مدیریت و نگهداری معتادان متجاهر را از جمله برنامه‌های مهم سازمان بهزیستی در شهرستان چابهار بیان کرد.

محسنی بندپی به افزایش مستمری، توجه به مشکلات مالی و رفاهی افراد تحت پوشش این نهاد از سوی دولت اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی معلولان شدید و خیلی شدید کشور زیرپوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت تا سبب رضایتمندی این افراد شود.

فرماندار چابهار نیز در این جلسه گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ نفر معلول در شهرستان چابهار وجود دارد که به کمتر از ۴۰۰ نفر آنان خدمات لازم از سوی بهزیستی ارائه می‌شود.

درویشی افزود: فیزیوتراپی در چابهار فاقد امکانات و تجهیزات است و با تدبیر لازم و همکاری سازمان‌های غیردولتی باید مشکلات این بخش حل شود تا افراد بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی از کمبود امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی اداره بهزیستی چابهار انتقاد کرد و افزود: این شهرستان با جمعیت بیش از ۲۸۰ هزار نفر باید امکانات و نیروی انسانی آن در حد و اندازه این منطقه باشد.

فرماندار چابهار بر توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی افراد حاشیه‌نشین این شهرستان تاکید کرد و گفت: رسیدگی نکردن به مسائل بهداشتی و درمانی مردم حاشیه‌نشین سبب بروز مشکلات، شیوع بیماری و آسیب‌های جدی می‌شود.

درویشی خواستار تحقق وعده‌های داده شده مسئولان در حوزه بهزیستی چابهار در سفرهای متعدد شد و افزود: اداره‌کل بهزیستی باید در این شهرستان تاسیس شود تا بتواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.