عضو سابق تیم هسته ای کشورمان با اشاره به موضع گیری وزارت خارجه در قبال اظهارات اخیر ترامپ گفت: مدیریت برجام از سوی ایران، آمریکایی ها را خفه خواهد کرد.

مدیریت برجام از سوی ایران آمریکایی‌ها را خفه خواهد کرد

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رادیو گفتگو ابوالفضل ظهره وند، عضو سابق تیم هسته ای کشورمان عنوان کرد: ترامپ ابتدا  اعلام می کرد که توافق را پاره می کند که یک بلوف سیاسی بود؛ امروز این توافق را پذیرفته و اعلام می کند با روح آن مشکل دارد ولی هرگز موضوعی را در متن برجام نسبت به [برجام های ۱ و ۲ و...] مشخص نکره اند.

وی ادامه داد: آنچه در بخش هسته ای بر سر ظرفیت ما آوردند، امروز می خواهنددر دیگر حوزه ها اعمال کنند و بحث مورد نظر ترامپ موضوع ثبات زدایی در منطقه است؛ بنابراین وزارت خارجه باید با شفافیت موضع بگیرد و برخورد نماید؛ جمهوری اسلامی طی ۳۸ سال خود را ارائه کرده و امروز به عنوان قدرتی منطقه ای و بازیگری اثر گذار مورد قبول کشورهای منطقه است.

ظهره وند خاطرنشان کرد: عراق، سوریه و لبنان خواهان حضور ایران هستند و یقینا امریکایی ها باید نگران شوند؛ چون جنس فرصت های ما در منطقه با تهدیدات امریکا تفاوت دارد.

وی وضعیت پارادوکسیکال آمریکا را مثال زد و افزود: تروریست در سیمای داعش در منطقه حضور پیدا می کند ولی ایران تمام ظرفیت هاو حزب اله را در مقابل این تهدید قرار داده و با آن برخورد می کند.

ظهره وند اضافه کرد: ادعای ثبات زدایی ترامپنشان می دهد منابع نا مشروع آن ها با منافع ما در منطقه در تعارض است و دیپلماسی ما باید با شفافیت و مستمرا نشان دهد فرصت ها و تهدیدات کجاست!

عضو سابق تیم هسته ای کشورمان گفت: اگر در حالت سکوت باشیم و اجازه دهیم ترامپ مواضع مستمری بگیرد و واکنشی دیده نشود، این سخنان رسوب می کند؛ این در حالی است که امریکا به ضرر کشورهای منطقه بحران را مدیریت می کند.

ظهره وند قربانیان سوری را به عنوان ایجاد ثبات فرضی آمریکا در منطقه توصیف کرد و افزود: مردم باید فرصت و تهدیدات را تعریف کنند و ما به عنوان کشوری انقلابی، مردم را به سمت خود متمایل کرده ایم.

وی بیان داشت: مردمی که از متن جامعه بیرون آمده اند، خواهان مشورت های ما هستند و ایران در ترازی مثبت [قدم برداشته است] و نباید اجازه دهیم در موضع انفعال، مطالب فردی همچون ترامپ در منطقه شنیده شود!

ظهره وند تصریح کرد: آمریکایی هافقط اجازه دادند برای امنیت انرژی غرب چند بشکه نفت بیشتر بفروشیم!

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.