اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: حوادث ناشی از کار پارسال در این استان نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۱۷ درصد کاهش یافت.

حوادث ناشی از کار در استان مرکزی ۱۷ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، محمد تقی آبایی هزاوه افزود: نمونه خود بازرسی و استقرار مسئول ایمنی در کارگاه ها و اجرای آیین نامه ایمنی در امور پیمانکاری از جمله عواملی بود که در کاهش حوادث کار نقش موثری داشت.

وی بیان کرد: حوادث ناشی از کار در سال ۹۴ در این استان به ۶۵۲ فقره رسید اما این آمار در سال ۹۵ به ۵۳۹ فقره کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار ساعت کلاس آموزش ایمنی و دوره آموزشی شناسایی خطر و ارزیابی ریسک در این استان برگزار شد.

آبایی هزاوه عنوان کرد: در راستای کاهش هر چه بیشتر حوادث کار و افزایش ایمنی تفاهم نامه ای با کانون کارفرمایی این استان در سال جاری امضا شده است تا بتوان از ظرفیت های تشکل های کارفرمایی در فرآیند تشکیل پرونده و برگزاری دوره های آموزشی ایمنی بهره برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی گفت: حقوق بازنشستگان در سال جاری افزایش ۱۰ تا ۲۷ درصدی داشته که میانگین آن در استان مرکزی افزایش ۱۹ و ۹ صدم درصدی است که رقم قابل توجه ای است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این اقدام ارزشمند دولت گامی بلند در راستای بهبود معیشت این قشر است.

آبایی هزاوه اظهار کرد: حداقل حقوق بازنشستگان در سال جاری برای افراد با سابقه ۳۰ سال کار حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و کمتر از ۳۰ سال سابقه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: افزایش حقوق بازنشستگان با طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول فرودرین ماه جاری اجرا و توسط صندوق بازنشستگی کشوری در پایان این ماه (فروردین) واریز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.