مشهد- فرماندار مشهد با اعلام اینکه در چند شهر دیگر شمارش و اعلام رأی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: شمارش آرا و اعلام آن از طریق الکترونیکی به راحتی انجام می‌شود و مشهد هم نسبت به دیگر شهرهای کشور بیشترین آرا را دارد و در بعضی شعبه‌ها ۲۰۰۰ نفر برای رأی دادن حضور دارند و ما آمادگی کاملی برای اجرای مکانیزه داشتیم که موافقت نشد.

انتخابات در مشهد الکترونیکی برگزار نمی‌شود

محمدرحیم نوروزیان گفت: از تعداد ۲۹۲۱ نفر داوطلب شورای شهر و روستا مشهد و تابعه ۱۷۳ نفر رد صلاحیت شده که مجموعاً حدود ۱۰ درصد را شامل می‌شود.
نوروزیان با اشاره به اینکه در مشهد و دو بخش ملک آباد و رضویه ۹۳ نفر رد صلاحیت شده‌اند که ۷۶ نفر از مشهد بوده‌اند و عمده رد صلاحیت‌ها براساس بند «ج» ماده ۲۶ یا بند دال است که درباره التزام به قانون اساسی است.
فرماندار مشهد با تأکید بر اینکه کسانی که وارد شورا می‌شوند و امور شهر به آن‌ها سپرده می‌شود باید از همه نظر دارای شرایط مورد قبول باشند، افزود: از ۹۵۸ که برای کرسی شورای شهر مشهد ثبت‌نام کرده‌اند ۶۲ نفر رد صلاحیت شده‌اند.
وی گفت: ۷۷ درصد رد صلاحیت‌ها به دلیل نقص مدارک بوده است و از تعداد ۸۸۶ که در مشهد تأییدیه قبل از اعلام نظر شورای نظارت گرفته‌اند ۱۵۷ نفر از خانم‌ها بوده‌اند که سه نفر از ملک آباد و سه نفر از رضویه بوده است.
نوروزیان افزود: کسانی که رد صلاحیت شده‌اند چهار روز مهلت دارند (سوم تا ششم اردیبهشت) شکایت خود را مطرح کنند و طی ۱۰ روز از تاریخ ۷ تا ۱۶ اردیبهشت به شکایت رسیدگی و نظر قطعی تا ۱۷ اردیبهشت اعلام می‌شود و فرمانداری هم به طور رسمی اسامی تأییدشدگان را از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت آگهی و منتشر می‌کند.
وی اظهار داشت: پس از این تاریخ هفت روز مهلت تبلیغات شوراها از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه خواهد بود.
نوروزیان با اشاره به اینکه رد صلاحیت شدگان دارای گرایش‌های مختلف بوده‌اند، تصریح کرد: ۵۴ درصد آن‌ها را حامیان دولت و یا کسانی هستند که گرایش اصلاح طلبانه داشته‌اند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس مبنی بر مکانیزه شدن انتخابات شوراهای در شهر مشهد گفت: انتخابات ۲۵ فرایند دارد که ۲۳ فرایند مکانیزه است و تنها دو فرایند آن انجام می‌شود و از طرفی باید برای رأی‌گیری در هر شعبه حداقل ۲۰ دستگاه مستقر کنیم.
فرماندار مشهد با اشاره به اینکه کار انتخابات پیچیده است، گفت: هیئت نظارت شورای نگهبان براساس تجربه‌ای که دارند تشخیص دادند که انتخابات مشهد مکانیزه نباشد.
وی با بیان اینکه در مشهد و تابعه ۲۰ نفر انصراف داده‌اند و در مشهد و دو شهر دیگر ملک‌آباد و رضویه ۹۳ نفر رد صلاحیت شده‌اند، افزود: از این تعداد ۶ نفر از ملک‌آباد و یک نفر از رضویه بوده است که عمدتاً براساس بند ج ماده ۲۶ یا بند دال آن بوده که التزام به قانون اساسی و... بوده است.
محمدرحیم نوروزیان با اعلام اینکه از ۱۵۳۲ شعبه اخذ رأی ۱۴۴۳ شعبه ثابت و ۸۹ شعبه سیار خواهد بود، افزود: ۶۸ شعبه در رضویه و ۵۱ شعبه در احمدآباد و ۶۹ شعبه سیار در بخش مرکزی دایر خواهد شد که نسبت به گذشته ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد و در صورت نیاز در کنار شعب ثابت شعب کمکی دایر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.