۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 522471

مشهد- مراسم گشایش نمایشگاه بین‌المللی خانواده بشر با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان مشهدی و هنرمندان مهاجر افغانستانی در مشهد برگزار شد.

افتتاح نمایشگاه عکس خانواده بشر در مشهد

نخستین نمایشگاه مشترک و بین المللی گروهی از عکاسان مطرح افغانستانی و ژاپنی در گالری اندیشه واقع در محله مهاجرنشین مشهد(گلشهر) کلید خورد.
مدیر گروه عکاسان گلشهر در این باره گفت: خوشحالیم که تلاش‌های دوستانمان به ثمر نشسته است و توانسته ایم نمایشگاهی در سطح بین المللی با رویکرد انسانی برپا کنیم، البته این آغاز یک راه طولانی است و ما مصمم هستیم که فعالیت‌های گروه را گسترده‌تر کنیم.
رضاحیدری شاه بیدک، ضمن قدردانی از کیو ساکاماکی و سایر عکاسان ژاپنی که در این نمایشگاه همراه شدند و نیز از استاد محمدحسین جعفری، مدیریت مرکز هنرهای تجسمی اندیشه در مورد مساعدت‌های فراوان وی تشکر کرد.
مصطفی رضایی، دبیر نمایشگاه خانواده بشر نیز در ارتباط با برگزاری نمایشگاه گفت: خانواده بشر عنوان نمایشگاهی است که در اواسط دهه پنجاه میلادی و بعد از جنگ جهانی توسط تعدادی از عکاسان مطرح آن روزگار استارت خورد و توانست رویکردهای نوینی را در عکاسی بوجود آورد.
وی افزود: در آن سال‌ها عکاسان گروه مگنوم و سایر عکاسان از سرتاسر جهان در این نمایشگاه شرکت کردند و خانواده بشر در کشورهای زیادی به نمایش در آمد و توانست تأثیر زیادی بر روند عکاسی در ژانرهای مختلف عکاسی بگذارد.
رضایی خاطرنشان کرد: ما نیز با توجه به گسترش روزافزون عکاسی و بوجود آمدن رویکردهای جدید تصمیم داریم تجربیات عکاسانه خود را با دیگران شریک کنیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال ده نمایشگاه با مشارکت عکاسان کشورهای مختلف برگزار کنیم.
دبیر نمایشگاه خانواده بشر اذعان داشت: خانواده بشر پیامی واضح برای تمام جامعه بشری دارد و ما نیز در ادامه همان راه می‌خواهیم بر مشترکات انسانی و فرهنگی خانواده بشر تأکید کنیم.
رضایی یادآور شد: زبان عکس، یک زبان فصیح و هنرمندانه است و هدف ما از برگزاری این نمایشگاه نیز همین است که با عکس‌های خودمان حرفهایمان را بزنیم.
دبیر نمایشگاه با بیان اینکه در مجموع ۵۰ اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده عنوان کرد: ۲۵ عکس از عکاسان برجسته ژاپنی مثل کیو ساکاماکی، کیوتاکا، ریوسوکه، چول سوکیم و سایر هنرمندان و همچنین ۲۵ اثر از گروه عکاسان گلشهر انتخاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.