مشهد- بلوار توس به همان اندازه که طولانی و شمار قابل توجهی از خیابان‌ها را در خود جای داده است، به همان نسبت هم ساکنان آن با کمبودها و مشکلات زیای مواجهند که هر چه به خیابان‌های انتهایی این بلوار نزدیکتر می‌شوی آثار محرومیت و کمبودها نیز چهره خود را بیشتر نمایان می‌سازد.

ساکنان بلوار توس سفره دل خود را برای خبرنگاران گشودند

فاطمه معتمدی: توس ۹۷ که درست در مسیر و محور کال زرکش قرار دارد، همچنان با مشکلات و کم توجهی‌های مسئولان مربوطه بویژه در بحث ساماندهی کال زرکش دست و پنجه نرم می‌کند.

نگاهی به دو طرف کال در مسیر توس ۹۷ که خیابان‌های آن به نام الزهراء(س) نام‌گذاری شده است مملو از انواع زباله و نخاله ریز و درشت است و ته مانده آب نیز در آن به محلی برای جولان پشه‌ها تبدیل شده است، گویا این جا برخلاف دیگر مناطق شهر نشانی از بهار با سبزه آرایی و کاشت و گل و گیاه از سوی شهرداری ندارد.

نبود تلفن ثابت
یکی از کسبه این محدوده با اشاره به مشکل جاده و خاکی بودن این مسیر گفت: بیش از پنج سال است در منطقه ساکن و کاسب هستم و از دست بوی تعفن کال بخصوص در تابستان در امان نیستیم، اما کسی هم به فکر ما نیست.
وی که با ناامیدی و دلسردی پاسخ گوی پرسش‌های ما بود گفت: نداشتن تلفن ثابت، فضای سبز و پارک از دیگر مشکلات است بخصوص اینکه جمعیت در این جا خیلی زیاد است.
یکی از بانوان ساکن در توس ۹۷ نیز با ابراز گلایه از رسیدگی نشدن به این منطقه محروم گفت:کال به محلی برای پاتوق معتادان و کارتن خواب‌ها تبدیل شده است و خانواده‌های دارای فرزند نگران این مسئله هستند؛ چرا که کال نیز محلی است برای تفریح، بازی و دوچرخه سواری آنان.
رسیدگی ضعیف شهرداری
وی نبود فضای سبز، پارک و زمین بازی برای کودکان را از دیگر مشکلات این منطقه دانست و گفت:رسیدگی شهرداری در این منطقه ضعیف است و فقط حضور قوی آن را می‌توان به هنگام ساخت و سازها دید در حالی که پیاده روهای کنار کال خاکی است و به محلی برای ریختن زباله و نخاله تبدیل شده است.
وی افزود:به محض بارندگی از کال سیل جاری و انواع و اقسام زباله را جاری می‌کند.و البته معلوم نیست تا کی این وضعیت ادامه خواهد یافت.از دیگر مشکلات اینجا ریختن زباله در کال و نبود اتوبوس برای تردد در شهرو جابه جایی مسافراست در حالی که جمعیت زیادی در امیر آباد ساکن هستند.
خیابان‌های خاکی
یکی از ساکنان خیابان توس ۹۱ هم با اشاره به خاکی بودن خیابان‌های این منطقه گفت: این جا شهرک قدس است اما فقط خیابان اصلی آن آسفالت است. مسئله جمع‌آوری زباله هم با بی‌نظمی قابل توجهی مواجه است به طوری که مردم خود باید زباله را بیاورند تا محل استقرار سطل‌های جمع‌آوری زباله شهرداری که در شهید بصیر ۱۹ است که پر شدن آن و تخلیه نکردن به موقع و جست‌وجوی کارتن خواب بین این زباله‌ها برای یافتن غذا تصویر بلبشو و آزار دهنده‌ای را نشان می‌دهد.
وی که از کسبه و ساکنان این خیابان است،ادامه داد: نبود سرعت‌گیر در خیابان اصلی و نیز روان شدن آب کثیف از خانه‌ها به کوچه‌ها و روشنایی ضعیف از دیگر مشکلات است.
رها شدن فاضلاب خانگی در معابر
یکی دیگراز مردم هم با اشاره به نبود تلفن ثابت، و لجن زار شدن کوچه‌ها در اثر رها شدن فاضلاب خانگی گفت: شهرداری می‌گوید این بخش شهری نیست و از آن طرفی به ما شورا نمی‌دهند؛ بنابراین ساکنان بصیر ۱۵ تا ۳۰ بین برزخ شهر و روستا مانده‌اند و البته همه این‌ها در حالی است که امتیاز آب و برق را باید به قیمت شهری و نه روستایی خرید، اما موقع امکانات دادن ما را روستایی محسوب می‌کنند، ضمن اینکه همین اندک آسفالت خیابان اصلی هم با پول مردم انجام شده است.
کنده کاری آسفالت جدید بعد از ۶ ماه
در توس ۸۵ نیز نبود پارک و فضای سبز و بازی برای بچه‌ها و نبود کتابخانه به عنوان بخشی از کمبودها مطرح شد و یکی از ساکنان گفت:با اینکه عمر آسفالت خیابان توس ۸۵ مربوط به ۲۵ سال قبل بود، اما سال قبل شهرداری مجدداً یک لایه جدید آسفالت ریخت اما هنوز ۶ ماه نگذشته آسفالت جدید برای اجرای طرح فاضلاب کنده کاری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.