انزلی- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همایش سفیران سلامت دانش آموزی با بیان امروزه پیوند علوم پزشکی و آموزش و پرورش در آموزش کودکان و نوجوانان برای مقابله با بیماریهای غیر واگیر بسیار اثر بخش است گفت: سفیران سلامت در واقع امروز در خط مقدم مبارزه با بیماریهای غیر واگیر هستند.

سفیران سلامت در خط مقدم مبارزه با بیماریهای واگیر دار هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک در نخستین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی که صبح روز یکشنبه با حضور مدیران آموزش و پرورش، معلمان، کادر پزشکی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دانش آموزان  در مجتمع دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد با اشاره به اینکه همایش امروز تاکید بر ظرفیت های بسیار ارزشمند نسل نوجوان و جوان ما در ارتقای سلامت جامعه است گفت: از گذشته های دور تاکنون  بیماری های واگیر دار نظیر حصبه ، وبا، سل و... تهدید جدی و پیشگیری از این بیماری ها مهمترین دغدغه های خانواده ها بوده است .

وی افزود: آنچه که باعث شده است اینگونه بیماری ها کمتر شود مسئله مهار بیماری ها بر  اساس  واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه ساده بود .

یوسف زاده چابک با بیان اینکه امروز امید به زندگی در مردان ۷۳ سال و در زنان ۷۶ سال شده است اظهار کرد: شناختن میکروب ها ، استفاده از آب آشامیدنی سالم و توجه به آنتی بیوتیک ها درصد مرگ و میر افراد جامعه را کاهش داده است.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بزرگترین تهدید جامعه امروز را در همه سنین مشکلات روحی و روانی و کاهش میزان فعالیت های بدنی  دانست و گفت : متاسفانه تغییر ذائقه مردم به سمت استفاده از فست فودها و کاهش تحرکات بدنی و توجه نکردن به امر ورزش مخصوصا در سنین کودکی و نوجوانی آسیب های مخربی را در سنین جوانی و میانسالی دامنگیر افراد میکند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ معلم تربیت بدنی و ۲۵۰ مراقب سلامت در راس مدارس استان گیلان فعالیت میکنند گفت: رسالت  آینده برای مقابله با بیماریهای غیر واگیر توسط آموزش و پرورش انجام می شود و آماده کردن دانش آموزان برای آینده سالم و بانشاط بر عهده ارتباط تنگاتنگ این حوزه با علوم پزشکی است.

یوسف زاده چابک با بیان اینکه بزرگترین کسانی که مورد تهدید بیماری های غیر واگیر هستند پدران و مادران سفیران سلامت هستند خاطر نشان کرد: اینگونه آموزش ها نباید محدود به مدارس شود و باید در خانواده ها نهادینه شود.

وی افزود: اگر هر سفیر سلامت در خانواده  آموزش های لازم را به اعضای دیگرخانواده که در واقع جمعیت هدف هستند ، بدهد  و از حال و فعل هم غفلت نکنند شاهد ریشه کن شدن بیماریهای جسمی و روانی در آینده نزدیک خواهیم ش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.