نکا- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفت: فرسودگی تجهیزات و مشکلاتی که نیروگاه نکا با آن مواجه است کار بهره برداری را دشوار و نمی توان با این وضعیت نیروگاه را اداره کرد.

نوسازی نیروگاه نکا اجتناب ناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروگاه نکا، محسن طرزطلب در بازدید از نیروگاه تولید برق نکا با اعلام اینکه این نیروگاه با متوسط ۳۳ سال کارکرد، همچنان حضور مؤثری در صنعت برق دارد، افزود: امیدواریم که با تلاش و همت مضاعف، نیروگاه نکا صلابت گذشته خود را حفظ کند.

وی با اشاره به چالش های احصاء شده، ضرورت توجه به نوسازی نیروگاه را امری اجتناب ناپذیر دانست و تاکید کرد: متولیان باید نوسازی نیروگاه را با جدیت در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: ما نیز در این زمینه از هیچ مساعدتی دریغ نخواهیم کرد و وظیفه خود می دانیم تا از همه ظرفیت ها و توانمندی ها برای پیشرفت امور استفاده و مشکلات مرتفع گردد.

طرزطلب همچنین با تأکید بر تلاش بیشتر برای افزایش میزان آمادگی تولید، خواستار تسریع در اجرای پروژه آب شیرین کن و گازوئیل سوز کردن واحدهای گازی شد و از شروع مذاکراتی برای راه اندازی واحدهای توربین انبساطی در همین راستا خبر داد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی بر لزوم حفظ آمادگی نیروگاه ها برای پایداری تولید در تابستان تاکید کرد و افزود: شواهد نشان می دهد که هوای تابستان امسال بسیار گرم خواهد بود و صنعت برق سال سختی را در پیش دارد و در این راستا باید با همدلی، تلاش و برنامه ریزی مناسب بتوانیم از پیک تابستان به سلامت عبور کنیم.

طرزطلب با اشاره به تأکید وزیر نیرو در خصوص بهره برداری و نگهداری نیروگاه ها گفت: حوزه بهره برداری به تأمل و تعمق بیشتری برای رفع موانع و مشکلات نیاز دارد و با پایش دائمی وضعیت تجهیزات می توان حوادث را پیش بینی و از وقوع آن جلوگیری کرد.

همچنین مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا به تبیین اقدامات نیروگاه در زمینه تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: با هدف کاهش و قطع وابستگی نیروگاه به سازندگان خارجی، تلاش ها و پیگیری های قابل توجهی صورت گرفت بطوریکه تاکنون بیش از ۸۵۰ سری از قطعات نیروگاهی که قبلاً باید از خارج تهیه می شد در داخل کشور ساخته و نیاز به خارج مرتفع گردید.

محسن نعمتی گازوئیل سوز نمودن واحد یک گازی را از اقدامات مهم سال گذشته و گامی در جهت برنامه پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: با اجرای این طرح اغلب تجهیزات آن در داخل ساخته می شود و علاوه بر این از خروج واحد در زمان افت فشار و یا قطع گاز نیز جلوگیری خواهد شد.

وی اجرای طرح های بهینه سازی را از دیگر اقدامات نیروگاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و یادآور شد: با اجرای پروژه بازیافت بخار که با هدف کاهش مصرف آب اجرایی شد، توانستیم در هر شبانه روز ۲۵۰ تن در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.