رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از هدف گذاری پرداخت ۱۷۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان این نهاد در سال ۹۶ خبر داد.

وام اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت می شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  پرویز فتاح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام (ره) که با هدف ارائه آموزش های مهارتی به مددجویان این کمیته در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به امضا رسید، گفت: تفاهم نامه امروز تجدید عهدی است که در سال های گذشته بوده چرا که پیش از این مشابه این تفاهم نامه امضا شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار فقره آموزش فنی و حرفه ای به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه شده است، گفت: بخش عمده ای از این آموزش ها با حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای صورت گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام (ره) ادامه داد: در نظر داریم امسال با تداوم آموزش های مهارتی به مددجویان سهم این آموزش ها را در جهت ایجاد اشتغال پایدار در بین جامعه هدف کمیته امداد افزایش دهیم.

فتاح با تاکید بر نامگذاری سال ۹۶ با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال-تولید» افزود: خوشبختانه امضای این تفاهم نامه در ابتدای امسال نشان از عزم جدی برای تحقق شعار سال است. سال گذشته پرداخت ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد هدف گذاری شده بود که خوشبختانه صد درصد این تعهد تحقق یافت.

وی از افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این کمیته در سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با حمایت های دولت و مجلس میزان تسهیلات پرداختی به مددجویان برای اشتغالزایی تقریبا دو برابر شد به طوری که در سال ۹۶ پرداخت ۱۷۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال و مهارت آموزی هدف گذاری شده است.

رئیس کمیته امداد امام (ره) گفت: افراد تحت پوشش این کمیته از پایین ترین قشر درآمدی جامعه هستند که متاسفانه دیده نمی شوند، اما نباید این افراد را از فرودستان جامعه تلقی کرد بلکه آنها از فرادستان هستند و نگاه جامعه باید به این افراد تغییر کند.

فتاح با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) از نخبگان بودند، گفت: در حال حاضر ۷۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش این کمیته دانشجو هستند ضمن اینکه رتبه ۹۷ رشته ریاضی در سال ۹۵ از دانش آموزان تحت پوشش این کمیته بوده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته سقف تسهیلات اشتغال به مددجویان ۱۵ میلیون تومان بود که تلاش می کنیم این میزان را در سال جاری به ۲۰ تا ۲۵ میلیون افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.