اردبیل- اداره کل هواشناسی اردبیل با پیش بینی ورود سامانه سرد به استان در روزهای آینده به باغداران و کشاورزان توصیه کرد که اقدام های پیشگیرانه را برای مقابله با سرمازدگی باغ های خود بکار گیرند.

ورود سامانه ناپایدار از ظهر دوشنبه به اردبیل/ باغداران هوشیار باشند

به گزارش قدس آنلاین، این اداره کل پیش بینی کرد که از امروز یکشنبه تندباد تا سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در برخی مناطق استان وزیدن گیرد و در برخی مناطق نیز احتمال رگبار و تگرگ وجود دارد.

بنا به پیش بینی هواشناسی استان اردبیل، سامانه ناپایداری از ظهر دوشنبه به استان نفوذ می کند و تا عصر سه شنبه موجب بارش در اغلب مناطق استان می شود که بارش ها در ارتفاعات به صورت برف صورت می گیرد.

دمای هوا نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی استان بین ۱۵ تا ۲۲ درجه و در مناطق شمالی بین پنج تا ۱۰ درجه نسبت به روز یکشنبه کاهش خواهد یافت.

هواشناسی استان اردبیل در اخطاریه ای به باغداران توصیه کرد که در روزهای سرد آینده در باغ های خود اقدام به سوزاندن لاستیک، کاه و کلش و ایجاد دود به منظور جابه جایی هوا کنند.

همچنین در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها دمای هوا تنظیم و از انتقال کندوهای عسل خودداری شود.

آبیاری مزارع برای تعدیل دما، تسریع برای تلقیح بیشتر با استفاده از زنبور عسل در باغ ها و تمهید لازم برای تغذیه زنبورهای داخل کندوها از جمله دیگر توصیه های هواشناسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.