زاهدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در ۱۰ روز گذشته ۱۷ نفر در سیستان و بلوچستان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند.

ابتلا به بیماری تب «کریمه کنگو» در سیستان و بلوچستان رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، محمود رضا میری در این باره اظهار داشت: براساس آمارها موارد ابتلا به این بیماری در استان سیستان و بلوچستان رو به افزایش است که باید در خصوص شیوه های انتقال این بیماری به مردم آگاهی داده شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مبتلایان به این بیماری کارکنان کشتارگاه ها، دامداران و قصابان هستند، افزود: متاسفانه برخی از این عزیزان که بیشتر در معرض خطر هستند موارد حفاظتی و پشگیری را رعایت نمی کنند.

وی گفت: طبق آمار میزان مرگ و میر بیماری تب کریمه کنگو ۵۰ درصد است که با توجه به اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی های انجام شده این میزان در استان سیستان و بلوچستان به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد: هر زمان که بیش از یک نفر با علائم بیماری های واگیر همچون تب کریمه گنگو به پزشک مراجعه می کند نظام مراقبت بیماری های واگیر بلافاصله هوشیار می شود و اقدامات پیشگیرانه را تشدید می کند.

وی ادامه داد: تب کریمه کنگو به راحتی قابل کنترل و پیشگیری است و می توان با رعایت اصول بهداشتی شامل آموزش نکات ایمنی و بهداشتی به مردم و نظارت بر خرید گوشت ذبح شده از محل های معتبر و استاندارد توسط شهروندان، عوارض ناشی از این بیماری را به حداقل رساند.

وی افزود: همچنین افرادی که نقش مستقیم در نگهداری و کشتار دام دارند باید حتما از وسایل حفاظتی از جمله دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند تا مورد گزش کنه ناقل این بیماری و یا آلودگی های ناقل همچون ترشحات و خون حیوان قرار نگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.