اصفهان- دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: از مجموع دو میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی در کشور ۲۲۰ هزار نفر در استان هستند که همسان سازی حقوق خود را مطالبه می کنند.

۲۲۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی در استان اصفهان خواهان همسان سازی حقوق خود هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اصغر برشان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دولت بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که این بدهی مربوط به دولت فعلی نیست و در دوره ها و دولت های گذشته ایجاد شده است.

 وی  تصریح کرد: در حال حاضر دولت به عنوان بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود و در صورتی که در این زمینه تدبیری نیندیشد، بحران بزرگی به وجود می آید و سازمان تامین اجتماعی با مشکلات زیادی مواجه می شود.

 دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تاکید کرد: طبق برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است بدهی خود را از منابع فروش نفت به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.

وی ادامه داد: دولت هر سال باید مقداری از بدهی خود را بپردازد تا سازمان تامین اجتماعی هم با استفاده از این منابع بتواند تعهدات خود را انجام دهد.

برشان اظهارکرد: سوء مدیریت، عدم ثبات مدیریت و بی کفایتی مدیران، عامل اصلی تحقق نیافتن تعهدات سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.

 وی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به یکی از دغدغه های اصلی ما تبدیل شده است، گفت: از مجموع دو میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی در کشور ۲۲۰ هزار نفر در استان هستند که همسان سازی حقوق خود را مطالبه می کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان در ادامه نبود امنیت شغلی راعامل اصلی بسیاری از بزهکاری های اجتماعی، اعتیاد و طلاق در جامعه دانست و تاکید کرد: امنیت شغلی بیشتری باید در مشاغل دائمی وجود داشته باشد
وی گفت: بیش از ۸۷ درصد از جمعیت کارگری استان اصفهان که در کارهای دائم و موقت مشغول بکار هستند، قرارداد موقت دارند.
برشان تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضرکارگران امنیت شغلی لازم را ندارند و تا زمانی که کارگران جامعه امنیت شغلی نداشته باشند، مشکل تولید و اشتغال جامعه حل نخواهد شد.

وی یادآور شد: قانون کار در سال های گذشته فراز و نشیب زیادی داشته و اصل سه جانبه گرایی و اصلاحات مورد نیاز آن تاکنون حل نشده باقی مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.