مشهد- ابراهیم طهرانی‎‏پور مدرس ساز تنبور در جهاد دانشگاهی مشهد که قصد دارد نخستین همکاری مشترک با «محمد معتمدی» در قالب آلبومی با بهترین‎ نوازندگان موسیقی کشور منتشر کند از ساز ناکوک مسئولان و همکارانش می گوید.

تنبور ایرانی ناکوک می زند/۱۰ نوازنده و مدرس همدل در مشهد پیدا نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، وی که بتازگی سفره دلش را برای رسانه ها گشوده بیان داشته است:در اکثرجشنواره‌ها اثری از تنبور نیست.

این مدرس موسیقی با بیان اینکه تنبور ساز محلی و مقامی ما ایرانیان است یادآور شده است: متاسفانه این ساز به گونه‎ای که مانند همه سازهای ایرانی شنیده و دیده شود، معرفی نشده است.

طهرانی پور در ادامه گلایه هایش آورده است: من با بیشتر نوازندگان کشور در ارتباط هستم اما تنها با نوازندگان شهر خود ارتباط ندارم که متاسفانه در مشهد، جو این حوزه نامناسب است و نوازندگان نه تنها از یکدیگر حمایت نمی‌کنند بلکه پشت یکدیگر را نیزخالی می‌کنند وعلت این موضوع را نمیتوانم درک کنم.

وی یادآور شده است: با وجود چنین شرایطی در بین هنرمندان، جای گلایه‌ای از مقامات مبنی بر عدم  برگزاری کنسرت‌ها در مشهد ندارم زیرا وقتی۱۰ نوازنده و مدرس همدل در شهر خود نداریم، چطور توقع داریم که فرد دیگری یا مسوولی، دلش برای وضعیت موسیقی ما بسوزد.

وی خبر داده است که اولین آلبوم و همکاری اش با«محمد معتمدی» که کار ضبط آن از بهمن ۹۴ شروع شده است بزودی منتشر شود.

به گفته وی در این آلبوم تنظیم قطعات با دکتر«پویا سرایی» و برادران اسکندری است و ابراهیم و امیرحسین طهرانی پور، تنبور؛ علی جعفری پویان، ویولن؛ میثم مروستی، ویلون و آلتو؛ آتنا اشتیاقی، ویلنسل؛ حسین رضایی‌نیا، دف؛ زکریا یوسفی، سازهای کوبه‌ای؛ امیرحسین اسکندری و علیرضا دریایی، کمانچه و امیرفرهنگ اسکندری و آزاد میرزاپور نوازندگی عود را بر عهده دارند.

وی همچنین به آلبوم دیگری که با آهنگسازی وی و اشعار جلال علی آبادی است، به عنوان پروژه در حال انجام  اشاره کرده و گفته است: در حال حاضر مشغول این پروژه هستم و امیدوارم این اثر نیز تا پایان سال منتشر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.