۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 522634

وزیر بهداشت درباره یک زنگ خطر بزرگ در کشور هشدار داد.

زنگ خطر بزرگ در ایران

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدحسن هاشمی در حاشیه برگزاری همایش سفیران سلامت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: واقعیت این است که با سبک زندگی امروزی، کار اساسی این است که در حوزه پیشگیری تلاش کنیم و بخشی از این حوزه به مجموعه حاکمیت و قوای سه گانه و بخشی به سبک زندگی خود مردم برمی گردد.

وزیر بهداشت گفت: هر تصمیم مهمی در حوزه سلامت بگیریم نتیجه آن سی سال بعد در در زندگی ما بروز و ظهور پیدا خواهد کرد. چنانچه امروزه 27 درصد از کودکان به چربی خون بالا دچار هستند، و این موضوع زنگ خطر بزرگی برای ما است.

هاشمی افزود: اگر 50 درصد کودکان در سن مدرسه افزایش وزن دارند، بازهم زنگ خطر حساب می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: امروزه 27 درصد مردم فشار خون دارند و با در نظر گرفتن اینکه نسل آنها مربوط به 40 یا 50 سال قبل است و سبک زندگی امروزی، فست فودها و کم تحرکی را تجربه نکرده اند، می توانیم بگوییم که اگر پیشگیری نکنیم، قطعا آینده خوبی از لحاظ سلامتی نخواهیم داشت.

هاشمی گفت: کاری که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم انجام دادند، تشکیل سفیران سلامت است که در طول دو سال گذشته دو میلیون و 500 هزار نفر را عضو این تشکل کردیم که امیدواریم تعداد آنان به 20 میلیون نفر افزایش پیدا کند.

وی افزود: خانواده ها و انجمن های زیادی از تشکل سفیران سلامت استقبال کرده اند، حداقل اگر همین افراد رعایت کنند، مراقب وزن، نمک مصرفی و چربی و روغن غذا بوده و کم تحرکی را کنار بگذارند، بسیاری از بیماری ها کم خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در حال حاضر 9 دانش آموز از میان 10 دانش آموز کم تحرک هستند و آنها در آینده با دیابت و فشارخون و بیماری های مفصلی و... روبرو خواهند شد.

هاشمی با بیان اینکه حضور در این جمع، احترام به نوجوانان و دانش آموزان است، ادامه داد: اگر سفیران سلامت به جای نصیحت کردن، عامل آموزش سلامت باشند، نسبت به تغییر رفتار همکلاسی‌ها و سایر اعضای خانواده و حتی پدر و مادر خود تاثیرگذار خواهند شد.

به گفته دکتر هاشمی گاهی فرزندان نقش موثری را در منع والدین از مصرف دخانیات، قلیان، نمک، قند و شکر دارند بنابراین باید در حوزه ارتقای دانش سلامت مردم تلاش کنیم و از صدا و سیما و سایر رسانه ها می خواهیم، در زمینه فرهنگسازی برای ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یک کشور زمانی پیشرفت می‌کند که مردم آن سالم باشند و چنانچه مردم از سلامت کافی برخوردار نباشند، امنیت هم ندارند؛ به همین دلیل است که کشورهای مختلف به مقوله سلامت اهمیت می دهند و در احادیث نبوی نیز سلامت و امنیت در کنار هم بوده و حتی سلامت مقدم بر امنیت قلمداد شده است.

هاشمی بیان داشت: سالانه 18 هزار نفر در تصادفات رانندگی در کشور از بین می‌روند، انتظار ما از مردم و مسئولان دستگاه‌های مختلف این است که رودربایستی‌ها را کنار بگذارند و در مورد سلامت مردم، قاطعانه تصمیم گیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.