مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی از برگزاری هفته معرفی مشاغل به منظور تبیین و ترویج شعار سال (اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال) در مدارس امام رضا(ع) خبر داد و آن را الگویی از جریان‌سازی برای اقتصاد مقاومتی دانست.

«محمدتقی فخریان» در گفتوگو با خبرنگار قدس با بیان این مطلب افزود: هفته معرفی مشاغل از دوم تا نهم اردیبهشت ماه هر سال در سطح کشور برگزار میشود و امسال نیز این هفته با هدف آشنایی دانشآموزان رشتههای تحصیلی با مشاغل متنوع در مدارس امام رضا(ع) برگزار میشود.

 بازدید مشاغل در گروههای 30 نفره

وی ادامه داد: در این هفته، دانشآموزان مدارس مزبور، علاوه بر برگزاری نمایشگاههای گوناگون، تهیه روزنامه دیواری و... ضمن بازدید از کارخانهها و صنایع تولیدی و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، علاوه بر آشنایی با رشتههای مختلف دانشگاهی، در زمینه ارتقای دانش و اطلاعات خود در مورد مشاغل گوناگون، تلاش خواهند کرد.

فخریان اضافه کرد: جامعه هدف در هفته معرفی مشاغل با رعایت اولویت، دانشآموزان دورههای اول و دوم متوسطه و دوره ابتدایی و سپس اولیاء دانشآموزان (در زمینه کسب اطلاعات مورد نیاز و مشورت با کارشناسان مربوطه) و معلمان رشتههای علوم پایه، حرفه و فن و مشاوران مدارس میباشند که نقش بسزایی در انتقال تجارب و اطلاعات دقیق و سودمند به دانشآموزان و نیز جریانسازی برای اقتصاد مقاومتی خواهند داشت.

مدیرعامل این بنیاد تصریح کرد: در این هفته، دانشآموزان با سازماندهی در گروههای 30 نفره از صنایع و کارخانههای مختلف و دانشگاههای موجود با راهنمایی و مشاوره مربیان مربوطه بازدید کرده و نسبت به موضوعات و تولیدات داخلی این مراکز تولیدی بهتر و بیشتر آشنا میشوند.

 فخریان این اقدام را مقدمهای برای ورود دانشآموزان به عرصه کار و تولید و کسب مهارتهای اولیه برای توانمندشدن در جهت فعالیت در زمینه کارآفرینی عنوان کرد و افزود: در این اقدام، دانشآموختگان مدارس امام رضا(ع) که از بهترین دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی کشور با مدارک و مدارج عالی تحصیلی در رشتههای فنی دانشآموخته شدهاند با حضور در این مدارس و تشکیل کارگاههای تخصصی کارآفرینی، نسبت به هدایت و تشویق دانشآموزان برای حضور در رشتههای تحصیلی تخصصی (با توجه به استعداد و ظرفیت آنان) همکاری و تلاش خواهند کرد.

 تشکیل بازارچههای دانشآموزی

فخریان در زمینه تشکیل بازارچههای دانش آموزی در هفته معرفی مشاغل اظهار داشت: دانشآموزان مدارس امام رضا(ع) در این هفته با تشکیل بازارچههای خرید و فروش، دست سازهها و کارهای تولیدی خود را در معرض دید همکلاسیها و اولیاء دانشآموزان قرار داده تا ضمن ترویج و تشویق برای تلاش جهت افزایش تولید داخلی، مشوقی برای سایر دانشآموزان برای ورود به این عرصه باشد.

مدیرعامل این بنیاد خاطرنشان کرد: حدود 6600 دانشآموز (پسر و دختر) در مقاطع مختلف تحصیلی (ابتدایی و دورههای اول و دوم متوسطه) در مدارس امام رضا(ع) مشغول تحصیل میباشند که با احتساب اولیاء آنان، جمعیتی حدود 15 هزار نفر در هفته معرفی مشاغل به عنوان جامعه هدف در سطح مدارس امام رضا(ع) مطرح میباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.