معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت از آمادگی شرکت آلمانی لینده برای سرمایه گذاری مستقیم و حضور در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

آمادگی آلمان برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت نفت، امیرحسین زمانی نیا درباره مذاکره خود با مدیران شرکت لینده در حاشیه سیزدهمین همایش پتروشیمی ایران (IPF) اظهار کرد: این شرکت آلمانی آماده همکاری با ایران در چند طرح پتروشیمی است که در این زمینه مذاکره خوبی انجام شد و نتیجه آن نیز خوب بود.

وی با بیان این که راه‌های تامین مالی پروژه‌های صنعت پتروشیمی ایران با لینده در حال بررسی است، تصریح کرد: آنان معتقد بودند با وجود آن که بانک‌های اروپایی برای حضور در ایران احتیاط می کنند اما راه‎های مختلفی برای تامین مالی وجود دارد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت همچنین از ملاقات مدیران لینده با بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: این شرکت همچنین برای حضور در پروژه ایران ال ان جی ابراز تمایل کرده است.

زمانی نیا با تاکید بر این که خوشبختانه  مذاکرات بسیار خوب و جامعی با این شرکت آلمانی انجام شد، تصریح کرد: درصورت فراهم شدن شرایط این شرکت آماده است تا از منابع داخلی خود در ایران سرمایه گذاری کند.

همچنین نمایندگان لینده با تاکید بر این که علاقه‌مند به سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی به ایران هستند اعلام کردند: به‌زودی شاهد توافق‌های نهایی با شرکت‌های مختلف ایرانی فعال در صنعت پتروشیمی خواهند بود.

بررسی نحوه مشارکت لینده در طرح پتروشیمی دماوند و نیز چند طرح متانول از جمله مهمترین محورهای مذاکرات لینده با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بود، همچنین دو طرف بر نقش مهم حمایت دولت‌ها برای تسهیل در نهایی شدن مذاکرات تاکید کردند.

توافقنامه اصولی توسعه فناوری پلی پروپیلن با شرکت نورنر نروژ امضا شد

بر اساس این گزارش همچنین، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، توافقنامه اصولی توسعه فناوری پلی پروپیلن و کاتالیست مرتبط با آن را با شرکت نورنر نروژ امضا کرد.

توافقنامه اصولی توسعه و بهبود فناوری پلی پروپیلن و کاتالیست مرتبط با آن میان اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و لارس اونسن، مدیر توسعه بازرگانی شرکت نورنر نروژ در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران امضا شد.

اسماعیل قنبری با اشاره به این که برای ارتقای صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی در ایران و جبران کمبود پروپیلن در ١٠ سال آینده، عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران پروپیلن محور خواهد بود، ادامه داد: این شرکت نیز به منظور توسعه این صنایع، همکاری راهبردی با شرکت نورنر نروژ را در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان این که واحد نیمه صنعتی پلی پروپیلن با ظرفیت سالانه ٢٤٠٠ تن پارسال با اتکا به توان داخلی در مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی راه اندازی شد، افزود: کاتالیست پلی پروپیلن برای نخستین بار در کشور با دانش فنی بومی و با موفقیت تست شد.

قنبری ظرفیت اسمی تولید پلی پروپیلن در کشور را حدود ٩٦٥ هزار تن تا سال ٩٢ عنوان کرد و گفت: افزایش ظرفیت ٤ میلیون تنی این محصول در برنامه ششم توسعه و ٨ میلیون تنی تا پایان برنامه هفتم توسعه ضرورت کسب دانش فنی بومی تولید پلی پروپیلن را برای طرح های آینده بیش از پیش نمایان می کند.

وی مدت توافقنامه امضا شده با شرکت نروژی را ١٠ ساله عنوان و تصریح کرد: این توافقنامه از امروز قابل اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.