مرجع تقلید شیعیان گفت: در مسیر انتظار باید از خرافات جلوگیری  شود و با روایاتی که پالایش می‌شود در مسیر مهدویت گام برداشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی: باید جلوی خرافات را گرفت‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله ناصر مکارم شیراز امروز در دیدار با رئیس موسسه آینده روشن ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: این موسسه اقدامات قابل‌قبول و مطلوبی درزمینهٔ مهدویت انجام داده ‌و امیدواریم امام عصر(عج) این اقدامات را قبول کند.

مرجع تقلید شیعیان لازمه شکل‌گیری هسته مرکزی ظهور امام عصر(عچ) را تربیت صالحان بیان کرد و گفت: عده‌ای به دنبال آن هستند که حضرت مهدی(ع) را به دلیل خون‌هایی که در دوران ظهور ریخته می‌شود را مظهر خشونت معرفی کنند درحالی‌که این تفکر سبب قطع ارتباط مردم با حضرت مهدی(ع) می‌شود.

وی بابیان اینکه امام عصر(عج) مظهر مهربانی هستند، افزود: مردم را نباید از امام زمان(عج) ترسانده و این‌گونه در نوشته‌ها نشان دهیم که با حضور ایشان جامعه بشری به عقب برمی‌گردد، این سخن نادرست است و این‌گونه سخنان آثار سوء بسیاری به دنبال دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در دوران ظهور در جامعه بشری رخ می‌دهد، تصریح کرد: در دوران ظهور این پیشرفت دوازده برابر شده و حتی در روایات آمده که در این دوران دیگر نیازی به پست و نامه‌نگاری نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرد: حضرت مهدی(عج) بر اساس مسیر و برنامه پیامبر اکرم(ص) عمل و ایشان نیز مصداق رحمت للعالمین هستند، همچنین در دوران ظهور مردم ازنظر اقتصادی به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست می‌یابند.

وی واژه شمشیر در روایات را کنایه از قدرت بیان کرد و افزود: در مسیر انتظار باید از خرافات جلوگیری و با روایاتی که پالایش می‌شود در مسیر مهدویت گام برداشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر لزوم مراقبت نویسندگان عصر مهدویت از نوشته‌های خود خاطرنشان کرد: خرافاتی که در ارتباط با مهدویت مطرح می‌شود مشکلاتی را برای جامعه بشری به دنبال خواهد داشت و باید از خرافات جلوگیری به عمل آورد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.